網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
有詩有歌有夢幻
2009/04/05 11:58:45瀏覽431|回應2|推薦14

引用文章 一簾幽夢

一簾幽夢

似乎勾起了那種少女情懷總是詩的幸福感

想想國中時期的我對於瓊瑤的小說總是百讀不厭

我想除了人物刻畫精彩動人外

最重要的是裡面有詩有歌有夢幻

隨著別人的人生故事心情波濤起伏

隨著別人的悲歡離合傷心落淚 手舞足蹈

不論是開懷大笑

還是熱淚盈框

那真情流露的情緒抒發

是另一種複雜又簡單的幸福感

It is nice to be a dreamer, but it is better to be a dream realizer.

一簾幽夢 is one of my favorite novels and read it at least ten times. I was crazy for 一簾幽夢 when I was young. Even right now, I do believe there must be someone who can be as tender, knowledgeable, well-experienced, gentle  like 費雲帆.

The following conversation is so thought-provoking.....................

紫菱:你真的要冒這個險
雲帆:我真要
紫菱:我不會是一個好妻子
我不會做家務
我不會燒飯
雲帆:我不需要管家
也不需要廚子
紫菱:我不懂得應酬
雲帆:我不需要外交官
紫菱:我也不懂你的事業
雲帆:我不需要經理啊
紫菱:那你到底需要什麼
雲帆:你,我只需要你
紫菱:我很愛哭
雲帆:你可以躺在我的懷裡 隨你哭個夠
紫菱:我也不太講理
雲帆:我會處處讓著你
紫菱:我的脾氣很壞又任性
雲帆:我喜歡你的壞脾氣也喜歡你的任性
紫菱:我也不太懂事的
雲帆:我不在乎我會寵你
紫菱:你太奇怪了這樣的婚姻對你一點都不公平
你為什麼非要不可呢?
雲帆:這是我的問題不是你的問題你何必煩惱呢

Thanks for dragging back my memories of the youth.

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=2817907

 回應文章

Wendy 卯瑜 - 美學生活家
等級:8
留言加入好友
我們都要感謝 [ 瓊瑤的小說 ] !
2009/04/05 14:49

人說有夢最美, 不是嗎?  [ 少女情懷總是詩 ].  我們編織 [愛情的夢 ] 不管將來長大會不會 [ 美夢成真 ]...但當時的我們是 [ 幸福的想著 ]..那剎那 是永恆的 是相信的

儘管物換星移, 人事已非.. 那份追尋 [ 真愛 ] 的心還是沒改變啊 ! 不只有 [ 一簾幽夢 ] 還有好多簾的夢在織呵 !  一簾一簾去實現呢 ! 

Dear Helen, Best wish you find your " True Love " !!

Happiness(s222460428) 於 2009-04-06 21:48 回覆:

Thanks.

Yeah, " True Love" is here and there for you and me.

Thanks. Even though I am an adult, being a dreamer is always my speciality.

Yeah, the moment of happiness  is everlasting.

Yeah, the moment of believing is forever young.

Yeah, " dreams" are always young for dreamers.

Thanks for your warm feedback.

Good night. Have a wonderful day after day.

Helen


趙路得
等級:8
留言加入好友
我們是相同的age
2009/04/05 14:31

Dear正芳

   我們終於長大了

不再相信

瓊瑤式的愛情

所以要繼續寫詩

作夢喔

Happiness(s222460428) 於 2009-04-06 16:17 回覆:

Haha, physical growth, yeah. But mentally, I wish to be a forever kid. Hahaha, to be honest, I do believe the Romance in the wonderland.

Yeah, daydreaming is my speciality which makes me unique. But I also wish to be a dream realizer.

Nice to read your message here.

Thanks.

Wish you a great day.