網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
從電影智慧 知愛執
2011/05/10 01:12:27瀏覽760|回應0|推薦0

                         愛慾之前  莫貪執
 
在現實裡
凡人容易接受的最粗淺哲學  我想就是電影吧

狗伯整理
電影銘言 得到智慧  了悟愛執 
與大家分享
-----------------------------------------------------

生存是一種權利  不是一種責任義務
(電影 : 點燃生命之火 The sea inside)

世上有那麼多城鎮
城鎮裡有那麼多酒館
她卻走進我的
Of all the gin joints, in all the towns, in all the worlds,
she had to walk into mine
(電影 : Casablanca)

What if someone you never met, someone you never saw 
someone you never knew, was the only someone for you
(電影 : Sleepless in Seattle)

After all, I am just a girl,
standing in front a boy, asking him to love her
(電影 : Notting Hill)


這樣確切的愛  一生只有一次 
But this kind of certainty comes just once in a lifetime
(電影 : The bridge of Madison County)


愛情這東西  時間很關鍵  認識太早或太晚都不行
(電影 : 2046)


當我媽媽帶我去看"白雪公主"的時候
我喜歡上的是 邪惡的皇后
When my mother took me to see "Snow White"
I immediately fell for the wicked queen
(電影 : Annie Hall)


雖然明知是一張單程票
但是妳曉得我一定得來
(電影 : Abyss)


如果你不想被拒絕
......那就先拒絕別人
(電影 : 東邪西毒)

                 東邪西毒裡的這招.... 對狗伯而言  太遲了

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇