網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
The day before you came 就在遇見你的那天之前
2022/12/15 22:42:57瀏覽199|回應0|推薦3


狗吉拉意外看到一部短片"Gallery"
聽到了熟悉的旋律 ABBA的老歌 "The day before you came"
這是ABBA為數極少的傷感氣氛歌曲之一 (另如 the winner takes it all....)

女主本來日復一日過著 clock-wise 的生活
直到遇見他為止
然而 事不如願 依然孤單
女主回想起... 她那日以繼夜地重複的生命

夜裡 狗吉拉總是比較敏感
趕緊把我的翻譯寫下來
(搜尋歌名 您一定會記起這個旋律的)
-------------------------------
Must have left my house at eight, because I always do
早上八點 我必然已經離開家 因為我總是這樣做

My train, Im certain, left the station just when it was due
我敢肯定 我搭的火車在到點的時候 一定準時離開車站

I must have read the morning paper going into town
我必然在班車上讀過早報

And having gotten through the editorial, no doubt I must have frowned
讀完社論後 毫無疑問 我必然會皺眉頭

I must have made my desk around a quarter after nine
我一定是在9點15左右整理好我的辦公桌

With letters to be read, and heaps of papers waiting to be signed
桌上有要閱讀的信 還有一堆等我簽名的文件

I must have gone to lunch at half past twelve or so
我必然是在12點30左右去吃午飯

The usual place, the usual bunch
老地方 同樣的一群人

And still on top of this Im pretty sure it must have rained
重要的是 我確定一定剛下過雨

The day before you came
就在遇見你的那天之前

------------------------
I must have lit my seventh cigarette at half past two
我必然會在2點半 點燃了我的第七根煙

And at the time I never even noticed I was blue
但我從來沒注意到過 我當時的心情總是很憂鬱

I must have kept on dragging through the business of the day
我必然會一直拖著當天的工作

Without really knowing anything, I hid a part of me away
若無其事的 就像我總是把自己的一部分藏起來一樣

At five I must have left, theres no exception to the rule
五點 我必然已經離開公司 從無例外

A matter of routine, Ive done it ever since I finished school
這是我從畢業後就這樣做的例行公事

The train back home again
搭火車又回到了家

Undoubtedly I must have read the evening paper then
毫無疑問 那時我一定已經看過晚報

Oh yes, Im sure my life was well within its usual frame

哦 是的 我確定我安穩地生活在日常框架內

The day before you came
就在遇見你的那天之前
------------------------


Must have opened my front door at eight oclock or so
我必然在晚上八點左右打開我家前門

And stopped along the way to buy some Chinese food to go
在回家途中早已停下來買了中國菜

Im sure I had my dinner watching something on TV
我確定我在吃晚飯的時候 一定是在看電視

Theres not, I think, a single episode of Dallas that I didnt see
我想 達拉斯影集沒有一集我沒看過

I must have gone to bed around a quarter after ten
我必然是在十點一刻左右去睡覺

I need a lot of sleep, and so I like to be in bed by then
我很需要睡眠 所以我喜歡在那時之前就躺到床上去

I must have read a while
我一定要閱讀一會兒

The latest one by Marilyn French or something in that style
看些Marilyn French 的最新作品或類似風格的咚咚

Its funny, but I had no sense of living without aim
說來有趣 但我完全沒感到生活沒目標的感覺

The day before you came
就在遇見你的那天之前
------------------------

And turning out the light
關了燈

I must have yawned and cuddled up for yet another night
我一定是打了個哈欠 縮在一起 又過了一個晚上

And rattling on the roof I must have heard the sound of rain
屋頂上嘎嘎作響 我必定會聽到那雨聲

The day before you came
就在遇見你的那天之前

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇