網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
卡盧仁波切新年創作歌曲
2011/03/14 18:52:19瀏覽506|回應0|推薦3

親愛的朋友們,我想跟你們分享一些事:
佛法和生活可以走到一起,但佛法和唯物主義無法一起作用。我們必須從我們的虔誠心來實踐而不執著在物質的東西,如果你用心實踐,整合佛法到你的生活中,那麼你可以在此世及來生達到永恆的幸福。

我很高興與你們分享這個"製做出來的"錄像,部分是我的的佛法生活以及部份我的私生活。我希望它會激勵你們立即將佛法融入生活。
我愛你們,請多保重!~kalu

May The Love Without Attachement Pure All Sentient Being's Thought, Mind & Heart.
Tashi Deleg Tashi Deleg,
吉祥如意。。吉祥如意
You are my family,
你是我的家人
Standing in front of me.
於我的前方佇立
On this very special day,
在這個特別的日子
in this very special place,
在這個特別的地方
a ⋯⋯place called Dagshang Kagyu,
一個叫做達香噶舉的地方
I want to share my heart with you:
我要將我的心與您分享
In our past lives and in this life
在我們的過去世及今生
from this impermanent happiness
源於無常的幸福快樂
we have been suffering so much !
我們受盡無窮的苦痛
I don’t want this to go on ,
我不要這樣繼續下去
I don’t want this to go on ,
我不要這樣繼續下去
I don’t want our future
我不要我們的未來
to be the same as before.
如同往昔
From now on, it will not be the same!
從此刻起,將不同於往昔
I’ll look for a great teacher ,
我將追尋一偉大導師
A great teacher that can lead me,
一位能引領我的偉大導師
Lead me on the path,
引領我於正道
Lead me to enlightenment.
引領我達到證悟
A teacher like a doctor,
導師如同一位良醫
Like a lion, like a mother,

如一奮迅勇猛獅,如一慈愛的母親
Like a brother, like a family,
如同哥兒們,如家人
bringing dharma right into our life.
適確的將佛法帶入我們的生活
A doctor who can give me the right medicine,
一位良醫能給我正確對治的妙藥
a medicine that can cure my mind.
能治癒心靈的藥

A lion who will guide me .
一勇猛奮迅獅將引領我
guide me with full confidence.
全然自信無懼的引領我
A mother who will hold me,
一位慈悲為懷的母親將牽引我
hold my hand in hard times.
於悲慟艱難時緊握我的手
A brother to have fun with,

一位能同樂的哥兒們
to have fun with once we know true Dharma.
當我們了知佛法真諦時一起同歡的哥兒們
I want to care, I want to help .
我要去關懷,我要去救助
I want to help all beings.
我要救度所有眾生
They have suffered for so long.
長久受盡苦難的眾生
They are all my family.
他們都是我的家人
All buddhas, all great masters,
諸佛菩薩,所有偉大的上師,
deities and protectors,
本尊空行護法眾
bless me with your care,
祈慈賜我您的悲懷
Bless me with your kindness,
祈悲賜我您的慈愛
bless me with your wisdom,
祈福賜我您的智慧
bless me with your love,
祈安賜我您的大愛
bless me with your heart ,
祈賜我您的慈悲衷心
May I be a mother for all !
祈願我將來能為眾生母!
When I look at their sadness,
當我看著他們的憂傷
when I look at their pain,
當我看著他們的苦痛
when I look at their misery,
當我看著他們的悲悽
I cannot sit still, I cannot relax .
我無法坐視不顧,我無法輕鬆自在
Bodhisatvas ! I need your help!
佛菩薩!我需要您的幫助!
In this new year, please please,
在這新的一年,祈求您。祈求您
let all my family be happy!
讓我所有的家人幸福快樂!
Those I know, those I haven’t yet seen,
那些我已知,及那些尚未謀面的
let them be free, let them be free !
讓他們能自在解脫,讓他們能解脫自在!
Let love cover the world!
讓愛遍滿於世間
A love without attachment!
一種無私無執的愛!
Let love cover the world
讓愛遍滿於世間
a love without attachment!
一種無私無執的愛!
Happy New year, Happy new year,
新年快樂,新年快樂,
Even as emptiness,
即使如空性
Still … happy new year, happy new year!
仍然...新年快樂,新年快樂!
Happy new year from my heart !
衷心祈願您新年快樂

此為卡盧仁波切於藏曆新年所作的歌~

也是他親自演唱的~

真令人感受到他的無限活力與天真慈悲!

卡盧仁波切ㄉ個人網站:

http://www.paldenshangpa.net/2011/03/life-dharma/

( 創作其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=renrun&aid=4979233