網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
學中文的錯誤--Olivia
2007/09/10 00:35:33瀏覽332|回應2|推薦2

學中文的錯誤

      今天早上,我的媽媽突興然心血來潮,對我們說出她教我們中文本來就是一個美麗的錯誤。

  媽媽說,自從來到美國,嫁給我爸爸,她就好寂寞,因為,在俄亥俄州﹝她結婚後住的地方﹞沒有幾個會講中文的人。不過,生下我以後,媽媽就想:如果我能教晨晨﹝我的名字﹞中文,我不是有了一個會說話的朋友嗎?

  聽說讀寫,是學語言的四個主要步驟,而我媽心想:我只要晨晨學聽和說就可以了。不料,我很喜歡看故事書,也會認字,我媽唸給我聽的我都記下來了,我還在中文學校的才藝表演,我讀了一本叫快樂的小蛋糕師父,而其他的小朋友都在唸ㄅㄆㄇ,大家嚇得目瞪口呆。我又喜歡畫我會的字,媽媽只好教我寫和讀。

 

( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=nihoasky&aid=1221629

 回應文章

Jasmine
Learning Chinese
2007/11/04 02:46

Learning Chinese is easy. Kids learn it fast! Grownups get surprised easily. It's so funny.


Learn Chinese
Keep up with good work!
2007/09/21 20:36
It is hard to learn another language. It takes time and determination to keep up with learning language. You will feel very good that you have a chance to learn Chinese when you are little. It gets tougher to learn any new lauguage once you become an adult like me. Keep it up and I wish I can write and read Chinese like you.