網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
禪事一、二
2019/11/12 06:53:17瀏覽2315|回應1|推薦107

禪事一、二 

(ㄧ)

我等著心上無痕 

我想著攝動是禪禪是動

我聽見雨聲

我聽見風聲

今晨太陽留在西山

我找到樹(菩提樹)

我找到鏡子

我找到塵埃

而我 找不到禪

和禪的影子

(二)

以光織成的絲線

深入脈輪  穿過

百年 千年以外

遇見

最深處的初始

看見一朵笑靨

在靜朗的雲裡 輕揚

寂靜與空無之間

幸福昇騰

憩息在永恆的路上

Zen

1.

I am waiting for my heart to be quiet

I am thinking about perturbation is Zen,Zen is perturbation

I heard the rain

I heard the wind

This morning the sun stays on the hill to the west

I found the linden tree

I found the dust

And I cant find Zen

And the shadow of Zen

2.

Light woven silk thread

Buried the chakra with the silk of the city of light

Through a hundred years,thounsands of years

Meet the deepest initial

I saw a smile, in a quiet cloud Lighty rise

Between silence and nothing

Happiness ascend

Rest on the eternal road

2019/11/01 West Newton

( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=lisiacwalsh&aid=130146174

 回應文章

環保阿嬤金鳳姨
等級:8
留言加入好友
午安
2019/11/15 15:26
有一種愛,明知會受傷,卻不願意放手;
張黎晞(若竹)雪之三(lisiacwalsh) 於 2019-11-16 04:33 回覆:

  阿嬤午安!

羨慕又崇拜阿嬤的體力與仁愛

阿嬤一定要繼續健康。

若竹敬上