網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
前人種樹, 本人乘涼
2009/05/05 08:48:30瀏覽749|回應2|推薦11

From shadow to shadow
I seek refuge from the scorching sun -
  as I hop my daily journey back home

During the brief moments of coolness
I become so grateful to those who planted the trees

I say to myslef:
「Perhaps I should also be planting some trees...」 
「Perhaps I should be one of the shadows myself!!」

Darkness has fallen quickly
Now I am back in the comfort of my AC cooled living room
I soon forget all about the true meaning of 前人種樹, 後人乘涼.
And I say to myslef (shamelessly):
『Maybe I don't need to plant the trees after all !』

------

後記: 夏天下班後走路回家有感, 大意是
大多數在苦難中得到別人照顧的人
都會心存感恩
發願自己以後也要行善助人
可是等到一旦發跡
卻往往把以前的想法都拋到九霄雲外去了


( 心情隨筆其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=lauwen&aid=2916822

 回應文章

吐嘈王
等級:8
留言加入好友
有緣能幫助人
2009/06/05 14:13

只要有機會, 舉手之勞,能幫助人,我都會不放棄這個"緣". 因為我這一生, 一定接受過許多幫助,有的我知道,有的我不知道. 如何回報那些曾幫助我,而我不知道的"緣"呢? 那就是把握每個"助人的機緣:!

助人不但是人助之本, 而且是還願之本!


吐嘈王的個人網站

晨晨昏昏昏昏沉沉(lauwen) 於 2009-06-05 21:07 回覆:
欽佩您的善心

YannBing
等級:8
留言加入好友
是的
2009/05/07 08:58
人性就是如此!無奈尷尬