網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
關於投資,我知道我不知道。
2010/10/03 07:43:34瀏覽276|回應0|推薦0
我知道我不知道。這世上究竟不知道的事情太多,管好我知道的事情,足矣。



Just as important is to be aware of what you dont know and dont understand. As W.Buffett says:"What counts for most people in investing is not how much they know, but rather how realistically they define what they dont know. "

--引自《The Winning Investment Habits of Warren Buffett & George Soros》

(中譯書名《當巴菲特遇上索羅斯》)
( 時事評論財經 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=grayzwill&aid=4424056