網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
波西米亞狂想曲Bohemian Rhapsody
2011/10/08 23:24:21瀏覽775|回應0|推薦0





Is this the real life?這就是現實生活嗎?

Is this just fantasy?這僅是幻想嗎?

Caught in a landslide,被困於崩落山坡,

No escape from reality無從逃避的現實

Open your eyes, 睜開眼睛,

Look up to the skies and see,仰望天空,看看,

I'm just a poor boy, I need no sympathy,我只是一個可憐的孩子,我不需要同情,

Because I'm easy come, easy go, 因為我來的容易去的容易,

Little high, little low,有點高潮,有點低潮,

Any way the wind blows doesn't really matter to 任何方式的察言觀色並不是真正的問題

me, to me我,對於我


Mama, 媽媽,

Just killed a man,只是剛殺了人,

Put a gun against his head, pulled my trigger, 我扣下板機,給他的頭一槍,

now he's dead現在他已經死了

Mama, life had just begun,媽媽,生活才剛剛開始,

But now I've gone and thrown it all away但現在我已經不見了,一切拋到九霄雲外去了

Mama, oooh, 媽媽,哦,

Didn't mean to make you cry,並不是想讓你哭,

If I'm not back again this time tomorrow,如果我回不來了,明天的這個時候,

Carry on, carry on as if nothing really matters堅持下去,堅持下去,如果沒有造成真正的問題


Too late, my time has come,太遲了,我的時間已經到來,

Sends shivers down my spine, body's aching all 我的背脊感到不寒而栗,身體隱隱作痛

the time是時候了

Goodbye, ev'rybody, I've got to go,再見了,大家,我得走了,

Gotta leave you all behind and face the truth得離開你將一切拋於於腦後,面對真相

Mama, oooh, I don't want to die,媽媽,哦,我並不想死,

I sometimes wish I'd never been born at all有時我真希望我從來沒有出生過

I see a little silhouetto of a man,我看到一個男人很少silhouetto      (備註:是下個歌詞的縮寫)

Scaramouch, Scaramouch, will you do the 怯懦者,怯懦者,你可以做的更好

Fandango! 墨西哥輕快舞曲!


Thunderbolts and lightning, very, very frightening 雷電和雷電,非常,非常可怕

[ From : http://www.elyrics.net/read/q/queen-lyrics/bohemian-rhapsody-lyrics.html ]

me我

Galileo, Galileo伽利略,伽利略

Galileo, Galileo 伽利略,伽利略

Galileo, Figaro - magnifico 伽利略,費加羅 - 貴族


I'm just a poor boy nobody loves me我只是一個可憐的孩子,沒有人喜歡我

He's just a poor boy from a poor family,他只是一個可憐的孩子從一個貧窮的家庭,

Spare him his life from this monstrosity這個龐然大物,饒了他吧

Easy come, easy go, will you let me go容易來,容易去,你讓我走

Bismillah! No, we will not let you go(讓他去吧!)Bismillah!我們不會讓你走

(Let him go!) Bismillah! We will not let you go(讓他去吧!)Bismillah!我們不會讓你走

(Let him go!) Bismillah! We will not let you go(讓他去吧!)Bismillah!我們不會讓你走

(Let me go) Will not let you go (讓我走)不會讓你走

(Let me go)(Never) Never let you go(讓我走)(不)絕對不會讓你走

(Let me go) Never let you go (Let me go) Ah(讓我走),千萬不要讓你走(讓我走)阿

No, no, no, no, no, no, no不,不,不,不,不,不,不

Oh mama mia, mama mia, mama mia, let me go哦媽媽咪呀,媽媽咪呀,媽媽咪呀,讓我去

Beelzebub has a devil put aside for me, for me, 魔王有一個魔鬼,把我拉到一邊,對我來說,

for me對我來說


So you think you can stop me and spit in my eye所以,你認為你能阻止我和吐在我的眼

So you think you can love me and leave me to die所以,你認為你可以愛我,離開讓我死亡

Oh, baby, can't do this to me, baby,哦,寶貝,不可以這樣對我,寶貝,

Just gotta get out, just gotta get right outta 只是要擺脫出來,只是要出去

here這裡

Nothing really matters, Anyone can see,沒有什麼真正的問題,任何人都可以看到,

Nothing really matters,沒有真正的問題,

Nothing really matters to me對我沒有什麼真正的問題

Any way the wind blows...任何方式察言觀色...
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=5718139