網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
別放棄
2011/02/10 11:16:31瀏覽318|回應0|推薦1
Original theme & lyrics: Peter Gabriel 

Originally performed by: Peter Gabriel & Kate Bush

Verse one:詩一: 

In this proud land we grew up strong在此,我們自豪地成長強勁 

We were wanted all along我們一直

I was taught to fight, taught to win我被教導要戰鬥,教導去贏

I never thought I could fail.我從來沒有想過我可能會失敗。
 
Verse two:詩二: 

No fight left or so it seems沒有反抗或者看起來是 

I am a man whose dreams 我是一個人,他的夢想 

Have all deserted.都空無一物。

I've changed my face, 我已經改變了我的臉,

I've changed my name我已經改變了我的名字
 
But no one wants you when you lose...但是,當失去你沒有人願意... 

Chorus: (Sarah Brightman)合唱:(莎拉布萊曼) 

Don't give up - 'cause you have friends不要放棄 - 因為你有朋友 

Don't give up - you're not beaten yet不要放棄 - 你還沒有落敗呢

Don't give up - I know you can make it good.
不要放棄 - 我知道你可以讓這好。


Verse three:詩三:

Though I saw it all around雖然我看到這全在周圍 

Never thought I could be affected.沒想到我會受到影響。 

Thought that we'd be the last to go以為我們會是最後一次去

It is so strange the way things turn.它是如此奇怪的方式解決
轉變問題。 

Verse four:詩四:

Drove the night toward my home驅車往我家的夜晚 

The place that I was born, on the lakeside.我出生時的地方,在湖邊。 

As daylight broke, I saw the earth由於日光傳開後,我看到了地球 

The trees had burned down to the ground.被燒毀的樹木倒在地上。 

Chorus: (Sarah Brightman)合唱:(莎拉布萊曼)

Don't give up - you still have us不要放棄 - 你還有我們 

Don't give up - we don't need much of anything不要放棄 - 我們並不需要太多的東西

Don't give up -'cause somewhere 不要放棄 - 因為某地方

There's a place,有一個地方,

Where we belong...我們所屬的地方... 

Verse five: (Sarah Brightman)詩之五:(莎拉布萊曼)

Rest your head放鬆你的頭 

You worry too much你擔心得太多 

It's gonna be alright,一切會更好, 

When times get rough當我遇到困難 

You can fall back on us你可以依靠我們 

Don't give up不要放棄 

Please don't give up...請不要放棄 ...

Verse six:詩六: 

Got to walk out of here走出了這裡

I can't take it anymore我受不了了 

Gonna stand on that bridge要站在那座橋 

Keep my eyes down below.讓我的眼觀下方。

Whatever may come無論在哪裡出現 

And whatever may go可能去任何地方 

That river's flow這條河的流動

That river's flow...這條河的流動... 

Verse seven:詩七:

Moved on to another town轉移到另一個城市 

Tried hard to settle down力圖落戶 

For every job, so many men對於每一項工作,所以很多人 

So many men no-one needs.因此,許多人沒有人需要。

Chorus: (Sarah Brightman)合唱:(莎拉布萊曼)

Don't give up - 'cause you have friends不要放棄 - 因為你有朋友

Don't give up - you're not the only one不要放棄 - 你不是唯一一個 

Don't give up - no reason to be ashamed不要放棄 - 沒有理由感到羞愧

Don't give up - you still have us不要放棄 - 你還有我們 

Don't give up now現在,不要放棄 

We're proud of who you are...我們很自豪你是誰 ... 

Don't give up - you know it's never been easy不要放棄 - 你知道這是不容易的 

Don't give up - but believe there's a place不要放棄 - 但相信有一個地方 

A place where we belong一個屬於我們的地方


 

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=4871107