網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
不朽
2008/12/17 18:16:47瀏覽738|回應1|推薦0

原本以為自己可以不再想起

但是似乎不可能

回憶仍然無時無刻侵蝕生命

只好     換個方式

讓回憶成為不朽       依靠它活下去

讓它成為我的力量      漫長人生路

為需要我的人      努力走下去

也許被愛       也是一種幸福

..................................................................

Immortality, Celine Dion and The Bee Gees, Live

Immortality   Celine Dion & Bee Gees

So this is who I am
And this is all I know
And I must choose to live
For all that I can give
The spark that makes the power grow

And I will stand for my dream if I can
Symbol of my faith in who I am
But you are my only
And I must follow on the road that lies ahead
And I won't let my heart control my head
But you are my only
And we don't say goodbye
And I know what I've got to be

Immortality
I make my journey through eternity
I keep the memory of you and me inside

Fulfill your destiny
Is there within the child
My storm will never end
My fate is on the wind
The king of hearts, the joker's wild
But we don't say goodbye
I'll make them all remember me

'Cos I have found a dream that must come true
Every ounce of me must see it through
But you are my only
I'm sorry I don't have a rule for love to play
Hand over my heart I'll find my way
I will make them give to me

Immortality
There is a vision and a fire in me
I keep the memory of you and me inside
And we don't say goodbye
With all my love for you
And what else we may do
We don't say goodbye

不 朽    席琳狄翁 & 比吉斯合唱團

所以,這就是我
我所知道的全部
我必須選擇活下去
只因為我還能付出
火花也能產生巨大的力量

只要可以,我會為夢想挺身而出
那是我個人信仰的象徵
你是我的唯一
我必得順著眼前的路前行
我不會讓心靈控制思考
你是我的唯一
我倆不會說再見
我明白該怎麼做

不朽
我讓旅程穿越永恆
將你我的記憶永誌心中

充滿在你命運中的
可有個孩子?
我的暴風雨永不止息
命運飄在風中
紅心老K和小丑在作祟
但我倆不會道別
我要讓人們全記得我

因為,我找到了必能實現的夢想
每一盎司的我都要看著它
你是我的唯一
很抱歉,我沒有愛情的遊戲規則
把心給我,我就能找到出路
我會使人們交給我

不朽
在我心裡有個景象和一把火
我把你我的回憶留在心中
但我們不會說再見
把我全部的愛都給你
我們還能做什麼
除了不說再見

摘自    愛德森之夢



( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=erosrow&aid=2429007

 回應文章

venus, moon & stars
等級:7
留言加入好友
愛情的不朽=名角兒在最佳時機下台
2008/12/18 11:51
見好就收
急流勇退
上台下台
端看智慧
愛情因此美好難忘
婚姻有時候像不知何時或不知如何散宴的一餐
尤其當它是一餐越吃越無味的餐
難道景氣不好連總舖師飯碗也不保
^_^
笑一下
別這樣啦!!