網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Automatic
2012/02/09 15:41:26瀏覽253|回應0|推薦3
這是我第二首認識TH的歌
Bill 曾說過可以用這首歌來認識整張 Humanoid 專輯

反映著現代人的生活,雖然方便,但是情感的交流卻太少、也太不真切。
可以說都只是滋養著心靈的空洞吧?

Automatic*2

You're automatic and you're heart is like an engine
你就像個冷血機器,有著引擎般的心臟
I die with every beat
每次跳動都驅使著我的死亡
You're automatic and your voice is electric
你是如此地冷血,而你的嗓音如電子
Why do I still believe?
為何我仍深信著你?

It's automatic every word in your letter
從你的訊息中傳來的每字每句,都只是機械性的
A lie that makes me bleed
一個讓我流血的謊言
It's automatic when you say things get better
像個慣性原理,當你說著事情會好轉
But they never
卻從來沒有實現
There's no real love in you*3
在你的心中沒有真愛
Why do I keep loving you?
為何我仍深愛著你?

It's automatic counting cars on a crossroad
毫無知覺地,數著那些在十字路口穿梭的車輛
They come and go like you
它們和你一樣來了又走
It's automatic watchings faces I don't know
機械性地,看著那些陌生的臉孔
Erase the face of you
渴望拭去你的臉

It's automatic
一切都是如此地機械性
Systematic
系統性
So traumatic
令人痛苦不已     
                                 
You're automatic
你是個冷血的機器
There's no real love in you*3
在你心中沒有真愛
Why do I keep loving you?
那麼我為何仍深愛著你?

Automatic*4
冷血的

Each step you make
你的舉手投足
Each breathe you take
你的每一口呼吸
Your heart
你的心
Your soul
你的靈魂
Remote controlled
都像是被操控著
This life feels so sick
這樣的人生  太過病態
You're automatic to me
你對我而言,就像個冷血機器
There's no real love in you*7
在你的心中沒有真愛
Why do I keep loving you?
但我為何仍深愛著你?

Automatic (there's no real)
Automatic (love in you)
Automatic (Why do I?)
Automatic (keep loving you?)

Automatic



好難翻 = =。
( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=dream820709&aid=4205836