網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
壓力來了 就開始寫文章
2015/08/29 09:30:46瀏覽374|回應1|推薦22

我這學期的作業夥伴是一個移民第二代
他的英文說得溜溜叫
卻偏偏要告訴我他寫程式比較強
並要求我寫研究計畫書跟論文
我這把年紀的人怎麼會跟小夥子計較
於是我硬著頭皮念了20幾篇論文
寫了30幾頁計畫書交出去了
現在我問他
程式開始寫了嗎?
他竟然跟我說要退選不念了(以下是全文)
於是期末就剩我一人要完成作業
老實說要不是他說自己很強
我膚掩一下作業就好
現在落落長的計畫書寫完繳出去了
我還得接著寫程式
練了英文又要練程式
我昨晚寫到三更半夜不敢睡覺
今早繼續寫
每次遇到困難時
我都會不自覺開心微笑
天下事真的沒有是非對錯
我以後一定會感謝他
Hi Jacky,
I want to let you know that I am considering dropping this unit before 31/08/2015 as I don't believe it is suitable to my goal. Please accept my apologies for any inconveniences I may have caused you. You may use the idea and concept in my first proposal and continue to create the game on Android. It was a pleasure meeting you and I wish you the very best of luck in acing this unit. You can contact me anytime at xxxxxx(at)gmail(dot)com if there are some ideas or opportunity you would like to share.
Regards,
XXXX
Hi XXXX
It's sad to hearing this news especially you did bring me so excited topic and we had spent so much time on the preparation.
I spoke to the tutor as well regarding to your situation.
He also felt regret that you decide not to go ahead and realised I am difficult to get another partner to involve in our original project at this stage, so he allowed me to go ahead myself anyway. 
I believe without your participation the result would be significant less colourful than we anticipate. But I will respect your decision and welcome you back at any time.
Best wishes to you. Good luck.
Regards,
Jacky
( 創作其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=chunhsien1969&aid=28958959

 回應文章

三眼
等級:8
留言加入好友
2015/08/30 09:04
祝順利
Jacky's blog(chunhsien1969) 於 2015-08-30 18:59 回覆:

謝謝鼓勵

見 http://blog.udn.com/chunhsien1969/29055472

這學期跟越南人同組

我處處讓著他

他要我做什麼我就做什麼

他卻在要緊關頭退選不念了

我假裝難過博得老師同情

這樣子老師會破例讓我自己一組

這樣一來

這學期我可以預期拿高分