網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
REO Speedwagon----That Ain't Love
2011/01/19 22:06:42瀏覽752|回應0|推薦2

這是REO Speedwagon在1987年"Life As We Know It"專輯中的作品。

這個樂團歷史悠久,自1967年成立以來至今仍持續著音樂生涯,
80年代也是他們最巔峰的時期,有許多作品獲得了很不錯的成績。

這首歌是我最喜歡的REO作品,它有著非常精彩而動人的旋律,
輕快流暢的節奏中,Kevin Cronin以高亢清亮的嗓音,
娓娓道出一段關係中的心聲,深刻而發人深省。

You tell me what you think Im feelin,
you know why I do what I do
Why should you listen to a word Im sayin,
when its already so clear to you
You tell me bout my bad intentions,
you doubt the very things I hold true
I can no longer live with your misconceptions,
baby all I can say to you, is
妳告訴我妳了解我的感受,妳知道我為何這麼做,
妳何不聽聽我所說的話,當這一切已清晰可見,
妳認為我有著錯誤的意圖,妳懷疑我所堅持的事實,
我不願再活在妳的誤解中,我只想對妳說的就是......

That aint love, I believe youve got the wrong emotion
That aint love, at least it doesnt feel like love to me
As long as I say what you wanna hear
Do what you wanna do, be who you want me to be
You think thats love, well baby that aint love to me
那不是愛,我相信妳有著錯誤的情感,
那不是愛,至少對我來說並不是愛,
只要我說妳想聽的話,做妳想要我做的事,成為妳想要的樣子,
妳認為那便是愛,然而對我來說,那並不是愛。

Weve got to talk it over sometime, these feelings wont just disappear
Im just gonna keep telling you whats on my mind
Even if its not what you wanna hear
Oooh right now your world and mine are such different places
Through yours I wander lost and confused
And I feel like Im speaking in a different language
And the only words I havent used, are
我們已談論過幾次,這樣的感覺不會消失,
我只想告訴妳我的感受,即使那不是妳想要聽的,
如今妳和我是在兩個不同的世界,
雖然我曾迷失與困擾了許多年,
也感覺到我正用一種不同的語言和妳溝通,
而我唯一未曾對妳說的話是........

That aint love, I believe youve got the wrong emotion
That aint love, at least it doesnt feel like love to me
As long as I say what you wanna hear
Do what you wanna do, be who you want me to be
You think thats love, well baby that aint love to me
那不是愛,我相信妳有著錯誤的情感,
那不是愛,至少對我來說並不是愛,
只要我說妳想聽的話,做妳想要我做的事,成為妳想要的樣子,
妳認為那便是愛,然而對我來說,那並不是愛。

You keep tellin me,
you know a place where your life would be better
Youre makin plans long-range
But I dont know how you expect to get there,
when you refuse to change
妳一直告訴我,妳知道怎麼做比較好,
妳正擴大進行著妳的計畫,
然而在妳拒絕改變的情形下,
我不知道妳要如何達成妳的目的。

Ooh baby that aint love, that aint lo-lo-lo-lo-lo-love
That aint love, oh no, baby that aint love, that aint love
(That aint love, that aint love, that aint love, oohoo)
Baby,那不是愛.......


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4775415