網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
REO Speedwagon----I Don't Want To Lose You
2013/05/06 10:20:57瀏覽682|回應0|推薦2

最近從REO Speedwagon的精選輯中發現了這首歌,
在REO的作品中,這首歌並不起眼,卻非常動聽。

也是一首描述失戀心情的悲傷歌曲,
歌詞平實而感人,我尤其喜歡末段的這兩句-----
I always knew I cared about you girl
I just didnt know how much
......只有在失去了之後才會知道有多在乎吧.......


旋律的安排則是讓人耳目一新的驚喜,
華麗而精采的編曲,映襯著主唱Kevin Cronin清亮的歌聲,
讓我一整天都餘音繞梁, 沉浸在美妙動人的旋律中。

You left this morning on an early plane
You left your picture behind to haunt me
You left in a steady rain
You say youll miss me, say you want me
妳乘著早晨最早的飛機離去,
妳留下了照片,讓回憶縈繞我心。
妳在雨中離開,
妳說妳會想念我,妳說妳需要我。

Im left this mornin with a world of doubt
Im left this mornin indecently exposed
So much we never did talk about
And your kiss goodbye, said the case is closed
這個早晨,我處在一個懷疑的世界,
這個早晨,我處於不堪入目的暴露,
我們從未談論過這麼多,
妳的吻別,告訴我一切已結束。

I dont want to lose you
I dont want to lose the best love that Ive ever found
Dont want to lose you
Why didnt I cry when you said goodbye
Why didnt I break down, break down and say
I dont want to lose you
我不願失去妳,
我不願失去我所能尋找的最美好的愛情。
我不願失去妳,
然而當妳向我說再見,為什麼我哭不出來?
為什麼我沒有崩潰痛哭,並告訴妳,我不願失去妳?

We met last night in a public place
And your new lover was just across the street
But tears washed across your face
Girl I wanted to, hold you close to me
昨晚我們在一個公開場合遇見,
妳的新歡正穿越過街道,
淚水滑過妳的臉龐,
女孩,我想要緊緊擁抱妳。

I dont want to lose you
I dont want to lose the best love that Ive ever found
Dont want to lose you
Why didnt I cry when you said goodbye
Why didnt I break down, break down
我不願失去妳,
我不願失去我所能尋找的最美好的愛情。
我不願失去妳,
然而當妳向我說再見,為什麼我哭不出來?
為什麼我沒有崩潰痛哭?

I remember all the things that we did
The warmth of your smile
And your tender touch
I always knew I cared about you girl
I just didnt know how much
我還記得所有我們曾經歷過的事,
妳溫暖的笑容,妳溫柔的碰觸,
我總是知道我在乎妳,
我只是不知道我有多在乎妳。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7569701