網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
為子祈禱文
2006/08/15 00:56:10瀏覽185|回應0|推薦1

以前,這只是眾多課文的一課,而今仔細閱讀,卻更是對自己處事的省思...

主啊!求你塑造我的兒子,

使他夠堅強到能認識自己的軟弱;

夠勇敢到能面對懼怕;

在誠實的失敗中,毫不氣餒;

在勝利中,仍保持謙遜溫和。

 

 

"Build me a son, O Lord,

who will be strong enough to know when he is weak,

and brave enough to face himself when he is afraid;

one who will be proud and unbending in honest defeat,

and humble and gentle in victory.

 

 

懇求塑造我的兒子,

不至空有幻想而缺乏行動;

引導他認識你,同時又知道,

認識自己乃是真知識的基石。

 

 Build me a son

 whose wishes will not take the place of deeds;

 a son who will know Thee…… and that

 to know himself is the foundation stone of knowledge.

 

求你塑造我的兒子,

心地清潔,

目標遠大;

使他在指揮別人之前,

先懂得駕馭自己;

永不忘記過去的教訓,

又能伸展入未來的理想。

 Build me a son

 whose heart will be clear,

 whose goal will be high,

 a son who will master himself

 before he seeks to master other men;

 one who will reach into the future,

 yet never forget the past.

當他擁有以上的一切,

我還要禱求,賜他足夠的幽默感,

使他能認真嚴肅,

卻不致過分苛求自己。

 And after all these things are his,

 add, I pray, enough of a sense of humor,

 so that he may always be serious,

 yet never take himself too seriously.

如此,我這作父親的,

才敢低聲說:「我沒有虛度此生。」

 

 

 Then, I, his father will dare to

 whisper, "I have not lived in vain.'"

 

-General Douglas MacArthur

李順長 譯

 

( 知識學習其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ardino&aid=398928