網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
sometime-sometimes-some time
2021/08/14 15:31:09瀏覽133|回應1|推薦0
sometime過去或將來某個時點與頻率副詞sometimes不同
sometime
adv.在(將來或過去)某一時候;日後,改天
adj.以前的;不常有的,偶爾的
adv.副詞
1.在(將來或過去)某一時候
I met him sometime last month.
我在上個月的某個時候碰見過他。
Can I come and see you sometime?
我可以在哪天來拜訪你嗎?
adj.形容詞
1.以前的
2.不常有的,偶爾的
His wit is a sometime thing.
他的機智只是偶爾有之。
adv. 在某個時候
sometime soon 不久的某個時候
I’ll tell you about it sometime
我找個時間告訴你
adj. 從前的
the sometime editor of the paper
報紙的前任編輯
the sometime president 前總統
某個時候,曾經,有朝一日

sometimes
adv.副詞
1.有時,間或
It is sometimes warm and sometimes cold.
天時熱時冷。
She comes to visit us sometimes.
她有時來訪問我們。
adv. 有時
sometimes I go by car
有時我開車去
he sometimes writes to me
他偶爾給我寫封信
有時,時常,往往

some time
ph.一會兒
ph. 相當長的時間
It happened quite some time ago.
那是很久以前的事。
quite some time
ph. 相當長的時間
It happened quite some time ago.
那是很久以前的事。
some time or other
ph. 遲早
He hopes to go to Italy some time or other.
他希望遲早能去意大利。
some time or other
ph. 總有一天;遲早
She’ll realize it some time or other.
她總有一天會明白的。
( 知識學習語言 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=amisay168&aid=166454714

 回應文章

amisay168
等級:8
留言加入好友
2021/08/15 21:31