網路城邦

上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
迪奧尼索斯 Dionysus
2007/05/04 13:11:04瀏覽1356|回應2|推薦49
myspace layouts, myspace codes, glitter graphics

前言: 有一友人喜歡冒險,把自己弄得傷痕累累,因此有感寫下此詩. 想想自己,何嘗不是為了貪一時之歡,經常在舔刀口蜜而不自量力呢?

迪奧尼索斯 96/05/04 午後

我能說什麼?
我能做什麼?
如果一個人堅持要舔嚐刀口蜜當作遊戲
我要說什麼才能讓他了解利刃的危險?
如果一個人不穿降落傘就急著從飛機上跳下去
我又如何能讓他了解生命的可貴呢?

如果世上有個厭惡墮落的神祇
請賜給我雄辯的智慧
請授予我改變地心引力的力量
請讓那帶來厄運的命運之神打消念頭

他以為他跟海克力斯一樣強壯威猛
他以為他跟宙斯一樣法力無邊
事實上他只是酒神迪奧尼索斯
時而瘋狂,時而酗酒

我能說什麼?
我能做什麼?
也許到了最終的時刻
只剩下晨露伴著涓流不止的淚

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics

Dionysus July 20th, 2006 Afternoon

What can I say?
What can I do?
If a man insist to taste the honey on a blade to play
What can I say to convince him to understand the danger of knife?
If a man is eager to jump from a plane without a parachute
How can I let him learn to appreciate his precious life?

If there is a God who despites depravity
Please speed me the eloquence of wisdom
Please empower me to reverse the gravity
Please desist the Destiny from bringing the doom

He thought he is as tough as Hercules
He thought he is as powerful as Zeus
In fact he is just a Dionysus
Sometimes frenzy induced and sometimes alcohol abuse

What can I say?
What can I do?
Perhaps at the end of the day
Leaves only dribbling tears with the morning dew

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics
( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=Soula0816&aid=937994

 回應文章

時季常
等級:8
留言加入好友
畫龍點睛
2007/05/05 15:09
加了引子之後,everything makes sense.

時季常
等級:8
留言加入好友
何不寫個引子?
2007/05/05 11:44
蘇軾寫水調歌頭,之前加個引子,讓人知到他詠詩的目的。舒靈何妨也加個引子,讓讀者更容易欣賞?