網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
我想要這個工作,但我不加班
2011/12/11 22:45:01瀏覽172|回應0|推薦1

我想要這個工作,但我不加班

(按cc可看英文字幕,按Translate Captions可翻譯字幕)

對話內容:

Mgr:OK, I have read your resume. Now, can you briefly describe your past experiences to me.

經理:好的,我已經看過了妳的履歷表。現在,妳可以簡單描述過去的經驗嗎?

Girl:I have had ten boyfriends in the past 2 years, and I have dumped all of them.

女子:我在過去兩年交了十個男朋友,而且我把他們全拋棄了。

Mgr:No, I mean work related experiences.

經理:不,我指的是工作經驗。

Girl:I had dated with all three of my previous managers. They were all satisfied with my performance and none of them fired me.

女子:我和我的前三位經理都有過一腿,他們對我的表現都很滿意,而且沒有人炒我魷魚。

Mgr:That is impressive, but can you tell me the professional ones instead of the personal ones.

經理:令人印象深刻,但是妳能告訴我專業上的而非生活上的經驗嗎?

Girl:Yes, I think I am a professional. I respected all my previous managers privacies, and I never called them back after their wives asked me to leave.

女子:是的,我認為我很專業。我尊重過去經理們的隱私,而且在他們的妻子要我離開之後,我從未打電話回去過。

Mgr:No wonder the recommendation letters from them are all great. Can you tell me what are your expectations from our company, if we hire you.

經理:怪不得他們寫得推薦信都很棒。如果我們決定雇用妳,妳希望公司如何待妳呢?

Girl:First of all, I want to be able to listen to the music and chat with my friends during the office hours. Secondly, I dont want to do any overtime work.

女子:首先,我要在上班時間聽音樂並和朋友聊天。其次,我不要加班。

Mgr:Isnt it too much for a secretary? All of my previous secretaries worked overtime for me.

經理:對秘書來說這不會太過份嗎?我已往的秘書們全都為我加班的。

Girl:Excuse me, you dont want personal relationship, do you? Then why do you ask me to stay after working hours?

女子:對不起,你不想要和我發展私人關係,對吧。那麼你為何要我在下班後留下呢?

( 知識學習語言 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=Shaw2309&aid=5729368