網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
韓國插畫家蘋果的作品 快樂是什麼? 可能是獨處的時光
2018/02/20 19:40:05瀏覽900|回應0|推薦1

快樂是甚麼在節奏匆忙想要討人歡心感覺被接受的今天對某些人而言反而是獨處的時光這是韓國畫家電腦繪圖的畫作色彩很糖果,女孩衣服的花樣細膩處理,充滿獨處快樂的氛圍

獨處的快樂

 

有時候,我們急於受到注目,受歡迎,感受被愛,能被團體接受,卻忘記一個人簡單而充實的快樂。

這是韓國畫家蘋果靈感的來源。一系列漂亮充滿想像的插圖裡,傳達寧靜與享受,她的作品有年輕的純真,大自然的美麗以及獨處就能找到的快樂。蘋果說:「我從很小的事情捕捉特別的感受,小時候喜歡的童話故事,夢幻故事,小野花,與藍色天空、白色棉花雲。 『這些是我創作的大部分。』

蘋果的森林系女孩,代表很多人的夢想,往內尋找樂趣,離群索居,完全與大自然聯繫。「如果我們在都市太匆忙,我們會失去很多與大自然相處的時光。特別在韓國,總是快還要更快。但我想那是為什麼投入大自然的懷抱,是那麼寶貴。我想與大自然溝通,對我與我的創作都很重要。」

 

蘋果的創作裡似乎有很多森林系女孩,她決定拋棄忙碌的生活,追隨她的夢想。「我現在是自由接案的工作者,但我在上班時,我必須跟很多人合作,有時必須和不想合作的人一起工作。有時必須接不想接的工作。到一個臨界點,我對這些感到很煩,就放棄了這樣的工作,開始畫我心目中的畫面。」

 

「我想在淒慘苦悶的城市找到自己的仙境。 一個小女孩的日常生活在藍色寬闊的森林裡沒有代辦事項這給我充電與歡樂。我想繼續畫出這個充滿自由,夢想,天真和想像力的小女孩。」

蘋果想捕捉那些流經身邊,卻因為忙碌而錯過的寶貴片刻,因為它們的簡單而更加閃亮,甚至必須離開城市。「我是在韓國首爾出生長大,如果你開車離開首爾一兩個小時,就可看到海洋有海浪涼爽的聲音,以及茂密的森林,可以聽到無名鳥的歌聲。有時,如果幸運的話,還可以見到我最喜歡的松鼠。」

「我不知道別的國家怎麼看韓國,但韓國還是有很多美麗,和平寧靜的地方。 每個週末我會抽出時間找尋我的繪畫主題,以我眼裡的美好重新賦予另一個美好的景象。」

「感謝熱愛我藝術作品的國際粉絲。」

By​Giedrė 

Happiness In Living Alone Revealed In 20+ Illustrations By Korean Artist

Sometimes, in the rush to be seen, to be popular and to feel loved and accepted by others, we forget about the simple but fulfilling joy of solitude.

This is where artist Aeppol finds her inspiration. In a series of beautiful and whimsical illustrations that convey calm and tranquillity, her work celebrates the innocence of youth, the beauty of nature and the happiness that can be found simply by being alone.  “I feel special from very tiny things -  fairy tales that I loved when I was young, some dream stories, tiny wildflowers, and white clouds in the blue sky,” Aeppol told Bored Panda. “And these are a huge part of my drawings.”

Aeppol's forest girl represents the dream of many of us, who seek the introverted pleasures getting away from it all and reconnecting with nature. “If we live busy in the city, we may lose many of the moments we can spend in nature,” she explained. “Especially in Korea, which is famous for “Quick and quick”. But I think that's why the time in nature is more valuable. I think communicating with nature is really important to me and to my work.”

it seems that there is quite of lot of the forest girl in Aeppol herself, who took on the decision to quit her hectic life to follow her dream. “I work now as a freelancer at home alone, but when I was at work, I had to work with a lot of people, she said. “Sometimes I had to work with people who I don't want to work with. Sometimes I had work that I don’t want to be involved with. At one point, I was so tired of doing it that, I quit my job and started to paint my own picture that I had dreamed about.”

I wanted to find my own Wonderland in the bleak and stuffy city. The daily life of a little girl doing what she wanted to do without having to do in the blue and the wide woods, gave me rest and joy. I want to continue to draw pictures of this little girl who is full of freedom, dream, innocence, and imagination.”

Aeppol aims to capture those times that so easily pass us by in our hectic and busy lives, precious moments that shine all the brighter for their brevity. In order to do that, she has to get out of the city whenever she can. “I was born and raised in Seoul, the capital of Korea, she told Bored Panda. “If you drive for just one or two hours from Seoul, you'll see the ocean with the cool sounds of the waves, and the dense forest where you can hear the song of the nameless birds. Sometimes, if you are lucky, you can meet the squirrel which is my favorite animal, too.”

I don't know how Korea is portrayed in other countries, but there are still many beautiful, peaceful, and tranquil places in Korea. Every weekend I try to take times off to find the theme of my painting and come back with a lot of wonderful sights in my eyes.” “Thanks to all of my international fans loving my art work.”

 

https://www.boredpanda.com/living-in-forest-illustrations-aeppol/?utm_source=facebook&utm_medium=link&utm_campaign=mymodernme

 

( 休閒生活藝文活動 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=19f15e5b&aid=110448822