網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
祝你情人節快樂!!
2009/08/25 21:14:42瀏覽923|回應4|推薦62

愛是什麼!?

你又來了..

記得上一次,你才問我《愛情是什麼東西?》 

我們相見時 

身旁有你的學長 

還有我們家的三個寶貝 

我們相聚吃一頓飯 

根本來不及話談 

也沒有時間可以探討你的「愛情觀」 

我們彼此低頭的吃著飯 

席間你很沉默 

不再是以前活潑搞笑的人 

但我可以體會 

因為你正處在「愛情的十字路口」 

不想多問也不再提起 

是我不願為難你及讓你難過的原因 

因為  我知道  此時的你 

只要Mai-Mai姐陪你就好 

不過,當晚..

望著你離去的背影 

多麼的落寞 

真後悔當時沒有向前去擁抱你 

不過 

回家時..

我寫了一篇文《愛情是什麼東西?》送你 

看完之後 

你的心情好多了 

我也正高興你的愛情復活了 

也慶幸著你即將有一個幸福的未來 

可是 

沒多久的光景 

我老是接獲你的電話與簡訊 

好幾次 

我還漏接… 

我知道你又有愛情的困擾了 

看著你為愛情所苦 

聽著你對愛情的茫然 

我真想好好跟「她」談一談 

而你也正想如此 

盼望我能夠當個「月下娘娘」 

為你搭起一座愛的橋樑 

但是 

我在傾聽的電話裡 

我曉得這個女孩的不肯安定 

也得知她的家人不能接受軍人的事實 

我納悶著..

她既然愛你 卻又不肯安定 

我納悶著..

她既然愛你 卻又不願意與家人溝通 

她只想遨遊 

她只想單飛 

我無法意會她的《愛情論》 

不過 

我心疼你 

我知道你在乎她 

我不會立即請你「放手」 

縱使我要求你「放下」 

你未必能夠做的到 

你說..

你還要跟她談一談 

你說..

Mai-Mai姐 只要〝和談〞成功,我帶她來看妳,可以嗎? 

我說..

當然可以囉!  但 不成功呢!?

你說..就不來了 

再過三天就是你說的  要來看我的日子 

可是 

你一直沒有動靜 

明天就是情人節了 

你還在蹉跎嗎? 

不管最後的結局是「結合」或「分離」 

不管最後的決定 

你是「堅持到底」或是「放棄」 

千萬別傷心 

記得 

Mai-Mai姐永遠在你的身邊 

在情人節來臨前夕 

就算是一個孤寂的情人節 

你也將不孤單 

因為 

Mai-Mai姐正在心之遙的這一方 

祝你《情人節快樂》!!


( 心情隨筆男女話題 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=y142485&aid=3257605

 回應文章

一生守護
等級:7
留言加入好友
情人節快樂
2009/08/25 22:19


一心真意擄芳心.
生世山盟海誓吟.
守住家庭多美滿.
護持得享福長臨.

認認真真過日子 分分秒秒不認輸
..認真的男人最帥..
要幸福ㄡ..

笛藍
等級:8
留言加入好友
祝福七夕...
2009/08/25 21:55



Happiness
等級:8
留言加入好友
" Happy Valentine's Day" , MaiMai.
2009/08/25 21:34
It takes courage to either admit one own mistakes or point out others’ faults.

It takes courage to live up to every single day without regrets.

It takes courage to daydream in a busy but lazy schedule.

It takes courage to enjoy oneself self-murmur.

It takes courage to drag oneself back to the reality and move on the suitable track to “Happiness.”

It takes courage to react upon others’ actions with respect.

It takes courage to practice ARCS ( Attention, Relevance,Confidence, Satisfaction) in every aspect of one's life.

It takes courage to keep quiet and enjoy the silence every single day.

It takes courage to breathe in and out.

It takes courage to watch it come and see it go with appreciation.

It takes courage to find a place where one can set his/her soul, his/her thoughts and his/her body.

It takes courage to stop writing “It takes courage.”

But it is so easy to shout out loud and say, " Happy Valentine's Day" to you, MaiMai.
Mai-Mai(y142485) 於 2009-08-25 21:47 回覆:

I wish you "Happy Valentine's Day" too.

七夕夜..希望可以搭起一座橋讓我們倆相會,OK!!


Happiness
等級:8
留言加入好友
Happy Valentine's Day~~It takes courage but it is so easy as well
2009/08/25 21:33
It takes courage to say “ No.”

It takes courage to accept someone’s good intention.

It takes courage o take a risk.

It takes courage to love.

It takes courage to be loved.

It takes courage to express one's thought clearly and completely.

It takes courage to quit some habits.

It takes courage to say “Hi” to new friends.

It takes courage to keep a diary no matter what.

It takes courage to cry either in front of others or alone.

It takes courage to write or say whatever pops out from one's mind.

It takes courage to be oneself all the time.

It takes courage to wear different masks (hide the true identity) in front of people.

It takes courage to have a diet every day.

It takes courage to say “I’m sorry.” in time.

It takes courage to sing and dance naturally in the crowd.

It takes courage to be true to oneself.

It takes courage to focus on the un-dealt tasks.

It takes courage to eat something one doesn't like.

It takes courage to say something one doesn't wanna say.

It takes courage to make a decision.

It takes courage to stay away from home for a certain purpose.

It takes courage to stay up late but doing nothing special.

It takes courage to enjoy oneself emotional shopping.

It takes courage to do anything for the first time.

It takes courage to continue something one is working on.

It takes courage to comfort a crying friend and offer him or her a supportive shoulder.
Mai-Mai(y142485) 於 2009-08-25 21:43 回覆:
Hope he has courage all like you said.