網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
prayer for breathing
2012/10/22 09:51:25瀏覽92|回應0|推薦0

主,求你向我吹聖靈,教我如何吸入你;

助我向你胸懷一傾我的犯罪與自己。

我是呼出我的愁苦,呼出我罪污;

我是吸入,一直吸入,你所有豐富。

我是呼出我的生命,我纔可能被充滿;

放棄軟弱或是力勁,吸入憐憫和恩湛。

呼出我的罪律桎梏,你已為我全除摒;

吸入你的聖潔豐富,發現惟你是生命。

我正呼出我的憂愁,在你慈愛的胸臆;

吸入你的喜樂、保守,吸入你的甜安息。

我正呼出我的病勢,你早已為我負擔;

我正吸入你的醫治,因你早已賜平安。

我今呼出我的羡慕,入你慈愛的耳中;

我今吸入你的答覆,平靜疑惑和驚恐。

我今每刻都在呼吸你的生命作生命;

一呼一吸都在乎你,求你由我來顯明。

O Lord, breathe Thy Spirit on me,
Teach me how to breathe Thee in;
Help me pour into Thy bosom
All my life of self and sin.


I am breathing out my sorrow,
Breathing out my sin;
I am breathing, breathing, breathing,
All Thy fulness in.

I am breathing out my own life,
That I may be filled with Thine;
Letting go my strength and weakness,
Breathing in Thy life divine.

Breathing out my sinful nature,
Thou hast borne it all for me;
Breathing in Thy cleansing fulness,
Finding all my life in Thee.

I am breathing out my sorrow,
On Thy kind and gentle breast;
Breathing in Thy joy and comfort,
Breathing in Thy peace and rest.

I am breathing out my sickness,
Thou hast borne its burden too;
I am breathing in Thy healing,
Ever promised, ever new.

I am breathing out my longings
In Thy listening, loving ear;
I am breathing in Thy answers,
Stilling every doubt and fear.

I am breathing every moment,

Drawing all my life from Thee;
Breath by breath I live upon Thee,
Lord, Thy Spirit breathe in me.

( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇