網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
D 48- 17 Diary 日記   ─The Bread 麵包合唱團
2012/02/11 04:57:03瀏覽476|回應0|推薦6

D 48- 17 Diary 日記   ─The Bread 麵包合唱團

 

視頻:http://tw.myblog.yahoo.com/simonjeng/article?mid=14540&prev=14541&next=-1

Mp3http://tw.myblog.yahoo.com/gamun-blog/article?mid=822&next=821&l=f&fid=21

安德森之夢 中、英文歌詞

 

I found her diary underneath a tree
在一棵樹下發現了她的日記 
And started reading about me
於是,我開始閱讀關於自己的事
The words she'd written took me by surprise
她寫下的字句讓我十分驚訝
You'd never read them in her eyes
你不曾從她眼底讀到這些
They said that she had found the love she waited for
人們說她已找到她期盼的愛
Wouldn't you know it, she wouldn't show it
如果她不說,你永遠不會知道

When she confronted with the writing there
當她面對著自己的字跡
Simply pretended not to care
裝出不在乎的樣子
I passed it off as just in keeping with her total disconcerting air
我試圖緩和這慌亂至極的氣氛
And though she tried to hide the love that she denied
儘管她想掩飾她否認的愛
Wouldn't you know it, she wouldn't show it
如果她不說,你永遠不會知道

And as I go through my life
當我過完這一生
I will give to her, my wife
我會交給她,我的妻子
All the sweet things that I can find
我所收集到的美好事物

I found her diary underneath a tree
在一棵樹下發現了她的日記
And started reading about me
於是,我開始閱讀關於自己的事
The words began to stick and tears to flow
她寫下的字句刺痛了我,讓我落淚
Her meaning now was clear to see
她的心思如今顯而易見
The love she'd waited for was someone else not me
她所期盼的愛另有他人,不是我
Wouldn't you know it, she wouldn't show it
如果她不說,你永遠不會知道

And as I go through my life
當我過完這一生
I will wish for her, his wife
我會為她許願,他的妻子
All the sweet things she can find
她所找到的美好事物
All the sweet things they can find

他們所找到的美好事物

…………………………………………

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=surpanp&aid=6104901