網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
D48-7 Daydream believer 白日夢信徒  ─Monkees 猴子合唱團
2012/01/16 04:55:04瀏覽2327|回應0|推薦2

D48-7 Daydream believer 白日夢信徒  ─Monkees 猴子合唱團

 

視頻及歌詞:http://tw.myblog.yahoo.com/simonjeng/article?mid=10629&next=10625&l=f&fid=48  

……………………………………………………………

Daydream believer  (白日夢信徒)Monkees 猴子合唱團

 

Oh, I could hide each the wings

噢!我可以把"藍知更鳥"的每一個翅膀都藏起來

Of the bluebird as she sings

當她歌唱時

The six o'clock alarm would never ring

鬧鐘裡的六點沒有響起來

Whoops it ringing and I rise

哎呀!它鈴響了,我起床

Wipe the sleep out of my eyes

擦乾淨我沈睡的眼睛

My shaving razor cold and it stings

我的刮鬍刀又冰冷又刺傷了我

 

*Cheer up, sleepy jean

振作起來吧!沈睡的牛仔褲

Oh, what can it mean

噢!它是什麼意思呢?

To a daydream believer

不如做個白日夢的信徒

And a homecoming queen

做個歸國的女王

 

You once thought of me

妳曾有一次想起我

As a white knight on a steed

騎著一匹駿馬的白衣騎士

Now you know how happy I can be

現在妳知道我是多麼的有趣啊

Oh, and our good times starts and end

噢!我們的美好時刻,從開始到結束

Without dollar one to spend

沒有花費一文錢

But how much, baby, do we really need

但寶貝,妳要多少?我們真的需要嗎?


中文翻譯來自

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=surpanp&aid=6036380