網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
零極限 Zero Limits(183):謝謝你,偉恩戴爾博士!
2015/09/10 07:29:16瀏覽2206|回應1|推薦67

偉恩.戴爾博士(Dr. Wayne W. Dyer)

  偉恩.戴爾博士是自我啟發領域的作家與演說家,享譽國際。他被稱為「激勵之父」是世界級心理學大師著有四十多本書,其中21本登紐約時報暢銷書。他的第一本書"你的誤"是有史以來最暢銷的書,售出迄今為止,估計3500萬份。其他如《心想 事成的九大心靈法則》(世茂)、《鑽出牛角尖》(遠流)、《你要掌握自己》,《獲致成功與內在平靜的十個秘 訣》(10 Secrets for Success and Inner Peace)、《企圖的力量》(The Power of Intention)、《鼓舞》(Inspiration),智慧81:一日一則.改變生命的奇蹟這些著作曾被國家公共電視特別報導

他錄製了許多影音課程,並上過數千次電視與電台節目。他的教導 , 啟發了百萬人以更高的觀點看待自己的人生。他也是位無私的公益家,為國家公共電視帶來千萬的捐款。
上週日,我的一個好朋友來拜訪我。
我們在附近散步了一個小時。
回家以後我們天南地北的聊天,
同時分享我們的想法還有發生在我們身上的故事。
時間總是好像在我們開心的時候飛逝,她捨不得離開。
空氣裡充滿了愛,愉悅及溫馨。
多麼希望我們能停留在那一刻,時間能夠凍結住。
然後我們能停留在這和諧的一刻直到永遠。

突然,電話鈴響了。
女兒打電話給我,問我一個問題。
“偉恩戴爾博士是否出席你參加六月的作家寫作工作坊?”
“是的,你為什麼問這?”我回答說。
她隨即告訴我,偉恩戴爾博士去世了。
她的話似乎穿透我的心臟;
我感覺到我的心在流血。

霎時間,快樂離我而去.....
我失去了內在的力量.....
我笑不出來也哭不岀來。
我好像凍結了。
我無法做事。
我陷入一個極大的衝擊中,
我迷失了自己。

我找出了一張在毛伊島六月份參加工作坊時與他合照的相片。
我記得人們排著隊耐心等待擁抱他和與他合影留念。
一到休息時間就有長長的人群排著隊等著他.。
儘管他沒有得到休息的機會。
他總是面帶微笑,充滿的精力招呼每個人。
因為他知道我們愛他和珍惜他和我們在一起的時間。
我很幸運拍到這張照片。

IMG_1933
我多麼希望在那個時候告訴他一件事情,那就是
謝謝你,謝謝你,及謝謝你。
十幾年前,我失去了丈夫
我在悲痛中無以自拔。
無論是改變環境,換工作都沒法幫我走出這個困境...
我知道,除了我自己之外沒有任何人能幫忙我...
我去了書店,尋求從書上得到幫助。

我看到偉恩戴爾的書...
「承諾是一種承諾」......「從Eykis來的禮物」...「您的誤區」...「天空是你的界限」...
我開始一本一本的唸,不停唸他的書......整整一個月。
我感受到了愛,仁慈,智慧...
我覺得我慢慢地從消極轉向積極,
我覺得,我收到了他的正能量,從傷痛中走出來。
我不僅重新找回自己的力量,而且我可以開始幫助別人...

是的,藉著閱讀偉恩戴博士的書。
從他的「承諾是一種承諾」學到了無條件的愛。
我甚至在我參加他的企圖的力量》的工作坊的當時及之後,親身實踐他所教導的。
他身體力行,
而且樹立了榜樣在我們眼前,
我們都為他奇蹟般地擺脫白血病驚嘆不已。
他似乎是上帝派來的天使和奇蹟的化身。

戴爾博士讓我生命起了巨大的改變。
他的教導幫助我成長,
而且也把我從毛毛蟲𨍭變成蝴蝶,
我現在知道天空是我的界限
我發現我生命的意義及目的,
和他一樣,我在寫生命的奇蹟......
從我自身的故事,從生活的經驗得到的啟示...
付出服務,並療癒這一代。

非常的謝謝你,偉恩戴爾博士!

英文原文登在: 愛永不止息loveneverending
Thank You, Dr. Wayne Dyer!

Last Sunday, One of my good friends came over to my house.
We went to take a one-hour walk around my neighborhood.
When we arrived back at my home, we began to chat, sharing our thoughts and stories.
We had such a grand time and she was reluctant to leave.
The air was full of love, Joy, and happiness.
How I wish we could have remained there, frozen in time.
Then we could have stayed in that harmonious moment forever.

All of a sudden, the telephone rang.
My daughter called me and asked me a question.
“Was Dr. Wayne Dyer there for the workshop you attended last June?”
“Yes, why do you ask?” I replied.
She told me that Dr. Wayne Dyer had passed away.
Her words seemed to pierce through my heart;
I could feel the bleeding inside of me.

I lost my joy…
I lost my inner strength…
I couldn’t laugh nor could I cry.
I was just frozen.
I could not function.
I was in a great shock,
I lost myself.

I pulled out a picture that had been taken of the two of during a writer’s workshop last June.
I remembered people lining up patiently waiting for the opportunity to hug & have a photo taken with him.
It happened during every class break,
Even though he did not get a chance to rest.
He was always smiling, beaming with positive energy.
For he knew that we loved him & treasured his presence with us.
I was fortunate to have this picture taken…
IMG_1933
One thing that I wish I had said to him at that time:
Thank you, thank you and thank you.
More than ten years ago, I lost my husband
I was in grief & I could not rise above the depression.
Neither changing my environment nor changing jobs helped me…
I realized that I had to help myself because nobody else could…
I went to the bookstore & looked for guidance from the books.

I saw the books of Dr. Wayne Dyer
A Promise is a Promise…Gifts from Eykis…Your Erroneous Zones… The Sky’s the Limit…
I started to read, read & read…for a whole month.
I felt the love, kindness, wisdom…
I felt I shifted from negativity to positivity,
I felt that I received his positive energy and emerged out of grief.
Not only did I regain my strength, but also I could help others…

Yes, I found myself through the reading of Dr. Dyer’s books.
I learned the unconditional love from ” A Promise is a Promise.”
I even learned how to turn his power of intention into reality when and after I attended his workshop dedicated to this teaching.
He practiced what he preached,
And set the example in front of our eyes,
We all marveled at how he miraculously rid his body of leukemia.
He seemed to be the combination of an angel and a miracle sent by God.

Dr. Dyer had made a tremendous difference in my life.
His teaching helped me to grow,
And also transformed me from a caterpillar into a butterfly,
I know now that the sky is the limit,
I now have meaning and purpose in my life,
Like him, I am writing about miracles…
From the enlightenment of my life stories, life experiences…
To serve and to heal this generation.

Thank you very much, Dr. Wayne Dyer!



( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=singi28831&aid=29875455

 回應文章

AL
等級:8
留言加入好友
2015/09/10 09:07
很喜歡Dr Dyer,每一次看到他到各地電台為公共電視籌款的特別節目,就有一份感動。他的面相和語氣,也一年比一年慈愛,真的見証相由心生。雖然現在上帝又多了一名好天使,會想念曾經在地球服務的Dr Dyer.
馨儀:母親的借據(singi28831) 於 2015-09-10 14:51 回覆:
Dr. Dyer 25 年來為公共電視台籌到了超過150 Million. 真的是服了他了。雖然他的身體離開了但他的臉書不停的P0他的quotes. 而且他的e-book 已經降價到$1.99 因為很多人在這一個月要把時間都拿出來唸他的書。由於最近很多人又開始去買他的書他的好幾本書又登上紐約暢銷的書呢!真的非常高興在他死後,他所留下來的書以及影帶仍然能夠激勵人,他本身的故事仍然能夠療癒人,不要擔心,雖然他不在這地球上,但他的精神以及他留下的在在的繼續服務這世代的人!