網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Yellow River ( 黃河 ) Christie 克里斯帝合唱團
2013/11/08 09:38:14瀏覽2525|回應0|推薦0


阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

Yellow River (黃河)
 Christie  克里斯帝合唱團

So long, boy
再見了!孩子
You can take my place,
你可以接替我的位子
I've got my papers. I've got my pay
我已拿到退伍令和軍餉
So pack my bags
收拾行李
And I'll be on my way to yellow river
我準備回到黃河去

Put my guns down the war is won
放下槍,我們已經戰勝

Fill my glass high the time has come
倒滿酒杯,勝利的時刻已來臨
I'm going back to the place that I love
我將回到我鍾愛的黃河
Yellow river, yellow river
黃河呀黃河
Is in my mind and in my eyes
在我心中與眼裡
Yellow river, yellow river is in my blood
在我血液中
It's the place I love
是我鍾愛的地方
Got no time for explanation
沒有時間解釋了
Got no time to lose
沒時間可以浪費了

Tomorrow night you'll find me
明晚,你會發現我
Sleeping underneath the moon at yellow river
安睡在黃河的月光下

Cannon fire lingers in my mind
加農砲火仍在我心中
I'm so glad that I'm still alive
我很慶幸自己還活著
And I've been gone for such a long time from yellow river
離開黃河已有很長一段時間
I remember the nights were cool
我還記得夜的嚴寒
I can still see the water pool
和黃河的河水
And I remember the girl that I knew from yellow river
我也記得那位在黃河畔認識的女

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你
阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇