網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Yellow bird (黃鸝鳥兒) Brothers Four 四兄弟合唱團
2013/11/06 22:33:17瀏覽626|回應0|推薦0

 

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

Yellow bird (黃鸝鳥兒)
Brothers Four  四兄弟合唱團

*Yellow bird, up high in a banana tree
黃鸝鳥兒,高高的在香蕉樹上
Yellow bird, you sit all alone like me
黃鸝鳥兒,像我一樣孤單的棲息著

Did you lady friend leave your nest again
是不是你的愛侶再次離巢遠去
That is very sad makes me feel so bad
真是可悲啊!讓我心情跌到谷底
You can fly away in the sky away
但你可以高高的飛到天際
You're more lucky than me
比我幸運多了
I also had a pretty girl
我也曾有一個漂亮的女友
She's not with me today
今天她已不在我身邊
They're all the same the pretty girls
美麗的女孩都是一樣的
Take tenderness then they fly away (*)
享盡溫柔後就遠走高飛

Let her fly away in the sky away
讓她飛到天上去吧
Picker coming soon take from night to noon
捕鳥人很快就會前來,從午夜到正午
Black and yellow you like a banana too
你的身上像香蕉一樣黃黑交錯
They might pick you someday
他們總有一天會捉到你
Wish that I were a yellow bird
但願我是隻黃鸝鳥
I'd fly away with you
就能和你比翼雙飛

But I sit nothing else to do
但我只能無所是事枯坐於此
Yellow bird, yellow bird, yellow bird....

黃鸝鳥兒,黃鸝鳥兒.........

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你
阿擂西蒙あれしもんAresimon

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇