網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
What if (如果) Kate Winslet 凱特溫絲蕾
2013/11/06 19:52:49瀏覽891|回應0|推薦0

 

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

What if (如果)
   Kate Winslet 凱特溫絲蕾

Here I stand alone with this weight upon my heart
懷著沉重的心情,我獨自佇立
And it will not go away
但仍揮之不去
In my head I keep on looking back
腦中不斷回顧
Right back to the start
回到最初
Wondering what it was that made you change
猜不透是什麼改變了你
Well I tried but I had to draw the line
我盡力了,但卻必須就此打住
And still this question keeps on spinning in my mind
而這個問題仍縈繞於心

*What if I had never let you go
倘若我未曾讓你離去
Would you be the man I used to know
你依然會是我所認識的那個人嗎?
If I'd stayed, if you'd tried
如果我留下來,而你也盡了力
If we could only turn back time
倘若我們能讓時光倒流
But I guess we'll never know
但我猜你我倆都不知道後來的結局

Many roads to take
條條大路
Some to joy, some to heartache
有些通往歡樂,有些通往傷心地
Anyone can lose their way
任何人都有可能迷失方向
And if I said that we could turn it back
如果我說我們能重頭來過
Right back to the start
重新回到原點
Would you take the chance and make the change
你是否會抓住機會,扭轉乾坤
Do you think how it would have been sometimes
你是否認為一切如故
Do you pray that I'd never left your side (*)
你是否衷心祈求我永不離你而去

If only we could turn the hands of time
倘若我們能讓時間倒轉
If I could take it back
倘若我能留住時光
Would you still be mine
你依舊屬於我嗎
'Cos I tried but I had to draw the line
因為我已盡力但卻必須就此打住
And still this question keeps on spinning in my mind
而這個問題依然縈繞於心
What if I had never let you go
倘若我未曾讓你離去
Would you be the man I used to know
你依然會是我所認識的那個人嗎?
What if I had never walked away
倘若我未曾離去
'Cos I still love you more than I can say
因為我依然深愛著你
If I'd stayed, if you'd tried
如果我留下來,而你也盡了力
If we could only turn back time
倘若我們能讓時光倒流
But I guess we'll never know; we'll never know

但我猜你我倆都不知道後來的結局

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你
阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

https://www.youtube.com/watch?v=SsMo8UuB8XQ

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇