網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Wasted on the way (一路虛擲時光) Crosby, Still & Nash 克羅斯比、史提爾 & 納許
2013/11/05 19:56:04瀏覽288|回應0|推薦0

 

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

Wasted on the way  (一路虛擲時光)
Crosby, Still & Nash
克羅斯比、史提爾 & 納許

Look around me
看看自己
I can see my life before me
此生就在眼前
Running rings around the way it used to be
像往常一般圍繞著我
I am older now
我已蒼老
I have more than what I wanted
我擁有的多過我所求
But I wish that I had started long before I did
但我多希望能更早就開始努力

*And there's so much time to make up
有很多時刻可以下定決心
Everywhere you turn
在每一個轉彎處
Time we have wasted on the way
一路上我們已虛擲太多時光
So much water moving underneath the bridge
橋下的河水潺潺流過
Let the water come and carry us away
就讓河水帶走我們吧

Oh when you were young
當你年輕時
Did you question all the answers
你可曾質疑過所有的答案?
Did you envy all the dancers who had all the nerve
你可曾羨慕過充滿自信的舞者?

Look round you know you must go for what you wanted
看看四周,你很清楚必須為理想勇往直前
Look at all my friends who did and got what they deserved(*)
看看我的朋友們,他們為所應為,得所應得

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你
阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kg-Qdrr3XSk

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇