網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Both sides now (正反兩面 ) Judy Collins 茱蒂柯琳絲
2013/11/02 20:49:35瀏覽1424|回應0|推薦0
 
 
 

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

Both sides now (正反兩面)

Judy Collins  茱蒂柯琳絲

Bows and flows of angel hair
蝴蝶結與飄垂的天使頭髮
And ice cream castles in the air
空中的冰淇淋城堡
And feather canyons everywhere
羽毛峽谷到處都是
Ive looked at cloud that way
我曾那樣的注視著雲
But now they only block the sun
但現在它們遮住了太陽
They rain and snow on everyone
在萬物身上下雨、下雪
So many things I would have done
有很多事情我想去做
But clouds got in my way
卻被雲給壞了事

Ive looked at clouds from both sides now
我從正反兩面看著雲
From up and down
從上面、從下面看
And still somehow its cloud illusions I recall
但我記得那畢竟是雲的幻影
I really dont know clouds at all
我還是不了解雲

Moons and Junes and ferry wheels
月亮、六月與渡輪
The dizzy dancing way you feel
讓你舞到暈眩的感覺
As every fairy tale comes real
每一則童話都成真
Ive looked at love that way
我曾那樣的看待愛情
But now its just another show
但如今它只是另一場表演
You leave em laughing when you go
你在眾人的笑聲中離去
And if you care, dont let them know
如果你在乎,別讓他們知道
Dont give yourself away
別洩漏了你的心事

Ive looked at love from both sides now
我從正反兩面看著愛情
From win and lose
從贏與輸的角度
And still somehow its loves illusions I recall
但我記得那畢竟是愛的幻影
I really dont know love at all
我還是不懂愛情

Tears and fears and feeling proud to say,
淚水、恐懼,驕傲大聲的說
"I love you" right out loud
"我愛你"
Dreams and schemes and circus crowds
夢想、時間表和馬戲團的觀眾
Ive looked at life that way
我曾那樣的看待人生
But now old friends are acting strange
如今老友們舉止怪異
They shake their heads, they say Ive changed
他們搖搖頭,說我變了
Somethings lost but somethings gained in living every day
日常生活中有失也有得

Ive looked at life from both sides now
我從正反兩面看著人生
From give and take
從施與受的角度
And still somehow its lifes illusions I recall
但我記得那畢竟是人生的幻影
I really dont know life at all
我還是搞不懂人生

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你

阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rQOuxByR5VI

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇