網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Blue bayou (藍色港灣) Linda Ronstadt 琳達朗絲黛
2013/11/02 19:13:47瀏覽2871|回應0|推薦0



阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

Blue bayou (藍色港灣)
Linda Ronstadt
琳達朗絲黛

I feel so bad
我心情很糟
I got a worried mind
我有顆憂傷的心
I'm so lonesome all the time
我一直都很孤單
Since I left my baby behind on Blue Bayou
從我把寶貝遺留在藍色港灣開始

*Saving nickels, saving dimes
縮衣節食
Working 'till the sun don't shine
工作到天昏地暗
Looking forward to happier times on Blue Bayou
渴望在藍色港灣有段歡樂時光
I'm going back some day come what may
無論如何,總有一天我會回來
to Blue Bayou
回到藍色港灣
Where the folks are fine
那裡有和善的人們
And world is mine on Blue Bayou
世界完全屬於我,在藍色港灣
Where those fishing boats with their sails afloat
那兒有揚起風帆的漁船
If I could only see that familiar sunrise
只要讓我看看那熟悉的日出
Through sleepy eyes
透過我疲憊的雙眼
How happy I'd be*
那多快樂啊!

Going to see my baby again
和我的寶貝重逢
Going to be with some of my friends
和朋友再度聚首
Maybe I'll feel better again on Blue Bayou(*)
也許我心情會好一些,在那藍色港灣

Oh, that boy of mine by my side
噢!我的男孩就在身邊
The silver moon and the evening tide
有銀色月光和晚潮
Oh, some sweet day
噢!多美好的一天
Going to take away this hurting inside
拋開心中的傷痛
Well, I'll never be blue
我從來不感到憂傷
My dreams come true on Blue Bayou
美夢已成真,在那藍色港灣

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你

阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QplmwFAuXiE

 

https://www.youtube.com/watch?v=qOnE9W0w_oo

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇