網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
And so it goes (就這麼走了) Billy Joel 比利喬
2013/10/27 20:41:38瀏覽966|回應0|推薦0
 

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

And so it goes (就這麼走了)
Billy Joel
比利喬

In every heart there is a room
每一顆心都有一個房間

A sanctuary safe and strong
那是個安全而堅固的避難所
To heal the wounds from lovers past
可以治癒戀人過往的傷痛
Until a new one comes along
直到你遇見新的伴侶

I spoke to you in cautious tones
我以小心謹慎的語氣和你說話
You answered me with no pretense
你卻不假辭色的回答我
And still I feel I said too much
我仍然覺得我已說了太多
My silence is my self defense
沉默是我的自我防衛

And every time Ive held a rose
每一次我握著玫瑰
It seems I only felt the thorns
似乎只感覺到那尖刺
And so it goes, and so it goes
它(愛)就這麼走了,就這麼走了
And so will you soon I suppose
我想,你很快也要離開了

But if my silence made you leave
但是,如果是我的沉默使你離去
Then that would be my worst mistake
那會是我最嚴重的錯誤
So I will share this room with you
我會和你分享心中的房間
And you can have this heart to break
你可以任由這顆心靈破碎

And this is why my eyes are closed
這是我閉上雙眼的原因

Its just as well for all Ive seen
只因為我所看見的一切
And so it goes, and so it goes
它就這麼走了,就這麼走了
And youre the only one who knows
你卻是唯一知道的人

So I would choose to be with you
我會選擇和你在一起

Thats if the choice were mine to make
如果是讓我決定的話
But you can make decisions too
但你也可以做決定
And you can have this heart to break
你可以任由這顆心靈破碎
And so it goes, and so it goes
它就這麼走了,就這麼走了
And youre the only one who knows
你卻是唯一知道的人

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你

阿擂西蒙あれしもんAresimon

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇