網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Africa (非洲 ) Toto 托托合唱團
2013/10/25 21:17:36瀏覽2621|回應0|推薦0

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

Africa (非洲)
Toto
托托合唱團

I hear the drums echoing tonight
今晚,我聽見了鼓的回聲
But she hears only whispers of some quiet conversation
但是她只聽見有人竊竊私語,一些低聲的對話
Shes coming in 12:30 flight
她搭乘12:30的班機到達這裡
The moonlit wings reflect the stars
月光之翼反映著星光
that guide me towards salvation
指引我得到救贖
I stopped an old man along the way
我攔下路旁的一位老者
Hoping to find some long forgotten words
希望能找到那被遺忘許久的言語
or ancient melodies
或古老的旋律
He turned to me as if to say,
他轉身向我,好像說:
"Hurry boy, its waiting there for you"
快點!孩子,它就在那兒等著你

*Its gonna take a lot to drag me away from you
那會使我離開你一段時間
Theres nothing that a hundred men or more could ever do
即使上百個人也無計可施
I bless the rains down in Africa
我祈求雨會下在非洲
Gonna take some time to do the things we never had
我準備花時間做些我們從未做過的事

The wild dogs cry out in the night
野狗在夜裡呼嚎
As they grow restless longing for some solitary company
牠們總是從不停的尋找孤獨的同伴
I know that I must do whats right
我知道我必須做些該做的事
Sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti
像吉力馬札羅山如同奧林帕斯山(註)從塞倫蓋提平原上升
I seek to cure whats deep inside
我尋找著治癒內心的秘方
frightened of this thing that Ive become
我害怕變成現在這個樣子的自己

Hurry boy, shes waiting there for you (*)
快點!孩子,她就那兒等著你

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你

阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇