網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Across the universe (飛越宇宙) The Beatles 披頭四合唱團
2013/10/25 21:14:23瀏覽848|回應0|推薦0

  

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

Across the universe (飛越宇宙)

The Beatles披頭四合唱團

Words are flowing out like endless rain into a paper cup
言語流瀉而出,像無盡的雨絲飄進紙杯
They slither while they pass
它們滑行著過去了
They slip away across the universe
越過宇宙悄悄溜走了

Pools of sorrow, waves of joy
憂傷的水池,喜悅的波浪
Are drifting through my open mind
漂過我敞開的心房
Possessing and caressing me
支配著我,親吻著我

*Jai guru deva om(
)
Nothings gonna change my world
什麼都改變不了我的世界
Nothings gonna change my world
什麼都改變不了我的世界
Nothings gonna change my world
什麼都改變不了我的世界
Nothings gonna change my world
什麼都改變不了我的世界

Images of broken light
破碎的光影
Which dance before me like a million eyes
像千萬顆眼睛在我眼前飛舞著
That call me on and on across the universe
不斷的呼喚著我飛越宇宙
Thoughts meander like a restless wind inside a letter box
思緒流瀉而出,像信箱中不羈的風
They tumble blindly
它們漫無目的的湧動
As they make their way across the universe (*)
當它們飛越宇宙的時候

Sounds of laughter, shades of earth
歡笑聲和地球的黑暗面
Are ringing through my open views
叮噹作響穿越我敞開的視野
Inciting and inviting me
激勵我,邀請我
Limitless undying love
無盡的、不朽的愛
Which shines around me like a million suns
像千萬顆太陽照耀著我
It calls me on and on across the universe

不斷的呼喚著我飛越宇宙

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你

阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

 

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇