網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
A dear John letter (給約翰的一封信) Skeeter Davis 史琪特戴維絲
2013/10/22 19:42:45瀏覽1855|回應0|推薦0
 

阿擂西蒙あれしもんAresimon日語演歌/西洋歌曲(歌詞+)

A dear John letter (給約翰的一封信)

Skeeter Davis 史琪特戴維絲

*Dear John
親愛的約翰
Oh! how I hate to write
噢!我真不願意寫這封信
Dear John
親愛的約翰
I must let you know tonight
今晚,我得讓你明白
That my love for you has gone
我對你的愛已消逝
Theres no reason to go on
沒有理由再繼續下去
And tonight I wed another
今晚,我已嫁給了別人
Dear John*
親愛的約翰
(spoken)
<口白>
I was overseas in battle
我在海外作戰
When the postman came to me
當郵差向我走來
He handed me a letter
他交給我一封信
And I was as happy as I could be
我高興極了
Cause the fighting was all over
因為戰爭已經結束
And the battles theyd all be won
所有戰役都獲得了勝利
But then I opened up that letter
但是當我打開這封信
And it stated Dear John(*)
它的開頭是:親愛的約翰───

I was overseas in battle
我在海外作戰
When the postman came to me
當郵差向我走來
He handed me a letter
他交給我一封信
Wont you please send back my picture
"你何不把我的相片寄回來,
My husband wants it now
我的丈夫現在就要"

 

願慈悲的諸佛菩薩﹑仁慈的耶穌基督護持你
阿擂西蒙あれしもんAresimon

 

( 興趣嗜好收藏 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇