網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
大理石瓦片
2007/01/30 15:53:20瀏覽338|回應0|推薦0

大理石瓦片

有座博物館是用美麗的大理石瓦片鋪的,其中有一座巨大的大理石雕像在大堂的中間展示。 很多人來自於世界各地的人們到博物館僅僅為了欣賞這座美麗的大理石雕像。 

一個夜晚,大理石瓦片開始和大理石雕像聊天。 

大理石瓦片︰ "大理石雕像,不公平,不合理﹗為什麼來自全世界的每個人遠道而來就是從我身上走 /span>過去欣賞你?真不公平﹗ 

大理石雕像︰ 我的親愛的朋友,大理石瓦片。 你還記得我們實際上是來自相同的洞穴嗎? 

大理石瓦片︰ 是啊﹗ 那正是我感到更不公平的原因。 我們從相同的洞出生,然而我們現在卻接受 不同的待遇。 真是不公平﹗ "他再次哭泣。 

大理石雕像︰ "那麼,你仍然記得當設計者努力著手碉塑你的時候,是你在抵抗工具嗎?

大理石瓦片︰ 是的, 當然我記得。 我討厭那個碉塑家﹗他怎能在我身上使用那些碉塑工具!那很 /span>痛,真的很痛呢!

大理石雕像︰的確很痛﹗當你抵抗被碉塑時,他根本不能繼續著手塑造你。 

大理石瓦片︰ 所以呢?

大理石雕像︰ 當他對你絕望,並且開始著手碉塑我時,我立刻知道我將在他的努力碉塑之後改頭換面。 ? 我並沒有反抗他的工具,相反的我堅強的承受痛苦。 

大理石瓦片︰ 嗯嗯嗯!

大理石雕像︰ 我親愛的朋友,在生命裡每樣東西有一個價格。 但因為你決定中途放棄,所以你不能 責怪現下從你身上走的任何人。

The Marble Tiles

There was this museum laid with beautiful marble tiles, with a huge marble statue displayed in the middle of the lobby. Many people came from all over the world just to admire this beautiful marble statue. One night, the marble tiles started talking to the marble statue.

Marble tile: "Marble statue, it's just not fair, it's just not fair! Why does everybody from all over the world come all the way here just to step on me while admiring you? Not fair!"

Marble statue: "My dear friend, marble tile. Do you still remember that we were actually from the same cave?"

Marble tile: "Yeah! That's why I feel it is even more unfair. We were born from the same cave and yet we receive different treatment now. Not fair!" he cried again.

Marble statue: "Then, do you still remember the day when the designer tried to work on you, but you resisted the tools?"

Marble tile: "Yes, of course I remember. I hate that guy! How could he use those tools on me, it hurt so badly."

Marble statue: "That's right! He couldn't work on you at all as you resisted being worked on."

Marble tile: "So???"

Marble statue: "When he decided to give up on you and start working on me instead, I knew at once that I would be something different after his efforts. I did not resist his tools, instead I bore all the painful tools he used on me.."

Marble tile: "Mmmmmm......."

Marble statue: "My friend, there is a price to everything in life. Since you decided to give up half way, you can't blame anybody who steps on you now."

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=699428