網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Somewhere in time
2009/01/06 23:03:27瀏覽575|回應2|推薦6
Somewhere in time      Tracy
Somewhere in time
You came into my world
Love was beyond what I imagined love would be
Now just a dream
I hold till the end of time
Hoping someday we'll find what we left behind
There'll come a day
Our paths will meet again
We'll cross the bridge of time and space to a love that's free
No more goodbye
No lonely waiting
That'll be our day to love, to live all our dreams
☆If we believe and keep alive
The hope that love will stand the test of distance and time
Then we shall find our new tomorrow
Somewhere in time
Someday there'll be no time between us
There'll just be endless days for us to love and share
We'll rise above the tears of our lonely years
Into a world beyond today
In another somewhere(☆)
曾幾何時        黃鶯鶯
曾幾何時
你來到我的世界裡
愛情遠比我想像的美麗
但是現在,這只是個夢
直到最後一刻我仍緊緊的握住
希望有一天,我們能找回之前所留下的一切
會有那麼一天
我們將會再重新交會
一同穿越時空的橋,得到無止盡的愛
不用說再見
也不用再等待
那天將是我們相愛的日子,一同實現夢境的日子
如果彼此深信,並且認真的生活著
愛情就算會面臨距離與時間的考驗
但是在某時某刻
我們將會發現嶄新的明天
有一天我們之間將不再擁有任何時間相處
那就是我們一同分享與相愛的末日
我們將會克服這些痛苦的歲月
直到來生
又在於某處相遇

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=2542158

 回應文章


等級:
留言加入好友
愛情呀愛情
2009/01/10 21:18

今天在辦公室與一位大約五十幾歲的大姐聊天, 談到愛情婚姻, 她說,夫妻之間在經過一段相伴的旅程後, 一定是千瘡百孔的(呵!與張愛玲書中名句一樣--沒有一段感情不是千瘡百孔的), 兩個人真的最重要的功夫處在--包容心.  要平平順順地長久, 真的是幾乎不可能的事.

夫妻之間一定會面臨很多很多的問題, 如果能一一度過, 在度過之後,就會有一種包容的自在感存在,  難關過得去而不分離, 是有所收獲的, 或許有些許的嘆息聲, 但也會有某種程度的人生涵養在.

近來關於我的感情事, 我的一個感觸是---- 在愛的面前, 我真的只能當一個謙卑的人了,  我參不透它, 我看著它的時好時壞, 有時喜樂有時痛苦憂傷, 我真的不會懂它了吧!   我只能一部份一部份地去感受它的智慧, 它的美與藝術.

我很謙卑, 我只能去接受它存在的所有樣子.


Happiness(s222460428) 於 2009-01-10 23:44 回覆:

其實 問題本身不是問題

而是 問題背後的問題

而是看待問題的態度

而是對待問題的方式

而是感受問題的坦誠度 忠實度

愛不需要參透

愛只需要去愛

愛不需要弄懂

愛只需要磨和

愛不需要千瘡百孔

因為真愛無敵

接受愛存在的千情萬種

而非忍受愛的煎熬

在於熱忱

純乎一心

在於真心相愛

感受  接受 並 享受 愛

愛吧


Happiness
等級:8
留言加入好友
Thanks, PD. Somewhere in time
2009/01/07 10:09
Jane Seymour是我很喜歡的
Christopher Reeve他 25 歲是" 超人",
可惜 52 歲英年 "走人".

往事如雲煙
往事只能回味
人生只是一場夢

Christopher Reeve and Jane Seymour

in the final scene

from Somewhere in Time.

絰典在28年前

Happiness(s222460428) 於 2009-01-07 10:16 回覆:

Somewhere in time, " Happiness" is not far, but near.

Somewhere in time, " Happiness" comes and leaves.

Somewhere in time, " Happiness" is everywhere when the sincere heart appears.

Somewhere in time, " Happiness" stays right here forever.

Somewhere in time, " Happiness" is as simple as a breath of the fresh air.

Somewhere in time, " Happiness" is close to you and me because of the magic " Yuan".

Somewhere in time, " Happiness" happens somewhere in time.