網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Both Sides Now
2009/03/07 22:33:48瀏覽532|回應0|推薦8

Both Sides Now

 
Rows and flows of angel hair
And ice cream castles in the air
And feather canyons everywhere
I've looked at clouds that way
 
Now they only block the sun
They rain and  snow on everyone
So many things I would have done
But clouds got in my way
 
I've looked at clouds from both sides now
From up and down, and still somehow
It's cloud illusions I recall
I really don't know clouds at all
 
Moons and Junes and Ferris wheels
The dizzy dancing way you feel
As every fairy tale comes real
I've looked at love that way
 
Now it's just another show
And you leave 'em laughing when you go
And if you care, don't let them know
Don't give yourself away
 
I've looked at love from both sides now
From give and take, and still somehow
It's love's illusions I recall
I really don't know love at all
 
Tears and fears and feeling proud
To say "I love you" right out loud
Dreams and schemes and circus crowds
I've looked at life that way
 
Now old friends they're acting strange
And they shake their heads
And they say I've changed
Well something's lost but something's gained
In living every day
 
I've looked at life from both sides now
From win and lose and still somehow
It's life's illusions I recall
I really don't know life at all
蝴蝶結與飄垂的天使頭髮
空中的冰淇淋城堡

羽毛峽谷到處都是

我曾那樣的注視著雲

但現在它們遮住了太陽

在萬物身上下雨、下雪

有很多事情我想去做

卻被雲給壞了事


我從正反兩面看著雲

從上面、從下面看

但我記得那畢竟是雲的幻影

我還是不了解雲


月亮、六月與渡輪

讓你舞到暈眩的感覺

每一則童話都成真

我曾那樣的看待愛情

但如今它只是另一場表演

你在眾人的笑聲中離去

如果你在乎,別讓他們知道

別洩漏了你的心事


我從正反兩面看著愛情

從贏與輸的角度

但我記得那畢竟是愛的幻影

我還是不懂愛情


淚水、恐懼,驕傲大聲的說

"
我愛你
"
夢想、時間表和馬戲團的觀眾

我曾那樣的看待人生

如今老友們舉止怪異

他們搖搖頭,說我變了

日常生活中有失也有得


我從正反兩面看著人生

從施與受的角度

但我記得那畢竟是人生的幻影

我還是搞不懂人生

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=2720343