網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
happy magician
2009/03/13 09:36:58瀏覽347|回應0|推薦4
三角形、圓形、長方形黏土變飛馬
紅、橙、黃、綠、藍、靛、紫,七彩顏料變彩紅
上午裝扮美國人,
下午變回中國人
一片、二片、三片葉子,我是自然探險家
四片、五片、六片餅乾,我是魔法小廚師
七個、八個、九個電池,我是科學小叮噹
玻璃屋裡世界萬花筒,雙手變出大千世界
叮叮噹噹、我是快樂音樂小神童
敲敲打打、我是電腦小神通
乒乒乓乓、我是神奇小木匠
來博士多讓您美夢成真



Triangle, circle, rectangle became a horse.
Red, orange, yellow, green, blue, purple became a rainbow.
I’m a Yankee in the morning,
in the afternoon a Chinese.
One , two, three leaves, I’m a nature-explorer.
Four, five, six cookies, I’m a magical chef.
Seven, eight, nine batteries,
I’m a scientist.
This glass castle becomes a kaleidoscope by the touch of my hands.
Ding-dong、Ding-dong, I’m a musician.
Click-click、Click-click, I’m a computer wiz kid.
Bang-bang、Bang-bang, I’m a carpenter.
Come to Boston,
make your dreams come true!
( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=readingclub&aid=2739219