網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
【2016單車環臺】DAY4─10E逆風而行,心的感動!
2016/04/22 08:58:59瀏覽848|回應0|推薦2

10E第4天環臺心得分享

環台 第四天 天氣晴

  今天我們從池上騎著腳踏車到知本,總共69公里。今天的路途起伏不定,時而上坡時而下坡而且我們都是逆風騎乘,比起昨天的行程,今天的行程對我們來說著實不容易。上午的路途中一切順利,顯然大夥兒前一天晚上做了很充沛的休息,縱使一路逆風,我們班最後還是全班一起抵達休息地點,這讓我非常的感動。

  而下午,日曬越加強烈,雖然午飯前後有稍做歇息,上午的平路逆風行程還是消耗了不少同學的體力,路途更加艱辛了!我好幾度跟不上班上隊伍,在爬坡的時候落了隊,只能隱約聽到前方的同學的加油吶喊聲,做為我對自己前進的小動力,只是一個人在山林裡騎真的會很害怕很無助,很希望前後方有人可以陪伴、為自己加油,這時,我看到我們班有人特別停下來等我,陪我一起追上隊伍,而我後面落隊的同學也慢慢趕上了,最後我們又是整班一起抵達。

  環台的每一天都有新的感動及感觸,我在今天的行程中學到了團結,我體會到,就算再厲害的超人,他在累的時候也會渴望聽到別人的一句加油,更何況是平凡如我呢?

  明天,將會是一個更艱難的挑戰,所以10E的所有夥伴們,有了我們彼此的加油與陪伴,又有什麼能難得到我們的呢?覺得今天的風特別的大,卻吹不散我們團結的心;感覺今天的日光特別毒辣,卻曬不乾我們飽滿的意志力。

10E rules

Today was especially tiring because I felt I didn’t get enough sleep. At first, the view from our last hotel was really beautiful and I really wanted to take a picture but unfortunately you can’t get off your bike. On the way to the first stop, there were a couple of up hills, but fortunately I didn’t stop. After the first stop, there were a lot of up hills, which was really tiring, but at the end there were a couple of down hills, which was fun. After lunch, we started biking again, but everyone was very tired and sleepy. I was at the back so I was not really burdened and could go on my own pace. Though everyone was very tired, we pushed through and arrived at the rest stop relatively at the same time. After resting, we rode through the final length and successfully finished for today. Everyone was really tired and a couple of us were sleepy and just wanted to sleep, but we still had dinner to go to. After dinner, everyone went his or her separate way and we had our hard-earned rest. Though tomorrow will be hard and our class will be the first one to ride, we will try our best to finish and be proud of what we have accomplished.

( 在地生活大台北 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=kcbs&aid=54024550