網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
【2018單車環臺】DAY07─10G 親情下的避風港 無所畏懼的勇氣
2018/04/23 16:23:23瀏覽2903|回應0|推薦1

       

     轉眼間已經到了環台活動的第七天,今天是成年禮的日子,更是這段時間以來第一次跟父母碰面。

     這樣的一天從早上開始便令人感到精神充沛,一大早便陽光普照。在如此悶熱的一天當中,只要有微風吹過便感覺是一件十分幸福的事,時間彷彿身上流淌的汗水一般快速流逝,隨著距離建興國中越來越近,家長們的歡呼加油聲亦跟著越趨清晰,熱鬧的氣氛令一股暖流湧上心頭,賦予我們更多的信心。

      靠近校門,畫面頓時定格在爸媽的身上,那時我的眼中只有他們,他們的笑容,猶如花一般朵朵綻放,我心中的感觸在當時難以言喻。行走在孔廟外,心裡既激動又興奮,心臟跳動著,血液奔騰著,想著這些來來往往的人,應該鮮少有人有過這樣的經歷。

     進行冠禮的那一刻,對著爸爸跪下的那一刻,這十五年來的回憶頓時傾洩而出,伴隨著淚水,我想到了父母的付出,我想到了他們這些年來受到的挫折及困難,眼淚瞬間不受控制的不停流下。

     我奔向了媽媽的懷裡,向她傾訴著這幾天來的心情。我才意識到,爸媽對我們而言的意義如此重大,我們又是多麼需要他們。

     在媽媽的懷裡我彷彿找到了家,我閉上眼睛靜靜嗅著媽媽衣服上的淡淡香味,眼淚又再一次流下。我知道自己想念的是什麼,我想念我的家,我想回家。

     那一刻,我真正的回到了家。只要有家人,到處都可以是我們的家。下午的回憶便在媽媽的懷中,結束了。騎車回飯店的路上,我不斷回味著成人禮經歷的各式感動。

     我想,我永遠不會忘記這一天。

All of the sudden the seventh day of our cycling trip has come. Today is the day when the coming-of-age ceremony will be hold, also the first time we meet our parents through all these days.

Such a day with the sun shining bright made me felt energetic right from the morning. On a stifling day like this, with only the breezy winds blowing by is enough to make our day, time flies by quickly as if it was the running sweat of ours. As we got closer and closer to Jianxing Junior High school, the voices of parents cheering became clearer and clearer. The lively vibes made a wave of happiness flooded in me, giving us more confidence.

Approaching the gate of the school, my gaze locked on my parents. The only things I have in my eyes. Their smiles, as if flowers blooming. I could never describe how I had felt at that time.

Walking on the outside of the Confucius Temple, I was agitated and excited, heart pounding, blood bursting, thinking of the pedestrians passing by, I figured that most of them might never have had this kind of experience.

At the moment of the capping ceremony, the moment I kneeled to my father, the memories of these 15 years poured down all at once, with tears streaming down, I thought of my parents’ disbursement, I thought of the difficulties and troubles they’ve endured. My tears wouldn’t stop.

I ran into my mother’s arms, and told her what happened these days. I realized how important parents matter to us, and how much we need them. In my mother’s arms, it felt like I had found my home. I closed my eyes and quietly sniffed the soft scent on mother’s clothes, my tears started streaming down once again. I knew what I had missed, I missed my home, I wanted to go home.

That very second, I was back home.

With our family, anywhere could be our home.

The memories of this afternoon ended, in mother’s arms.

On our way cycling back to the hotel, I kept thinking about all kinds of throbs I’ve had during the coming-of-age ceremony.

I’ll never forget this day, I think.
( 心情隨筆校園筆記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=kcbs&aid=111615242