網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
【2018單車環臺】DAY01─10A 堅定的自信 展翅飛翔的環台夢
2018/04/18 09:17:27瀏覽1099|回應0|推薦2

   

    對我來說是很值得紀念的日期,因為是單車環台活動剛啟程的日子,一大早家長都在現場為我們歡呼和送行,讓我鬥志燃燒。但是路途中不可能想像的這麼容易,光是第一天就已經讓我累到氣喘噓噓。路途中,我們不斷的遇到上坡,雖然沒有比華城路的要陡,但是因爲距離較長而讓我感覺路途跟華城路一樣累。還好剩下的幾公里都是下坡,儘管路況崎嶇蜿蜒,但騎起來很輕鬆。

    我相信剩下的十一天一定會有更多的挑戰在等著我們,尤其是大魔王-壽卡。我已做好心理準備,希望可以突破這些困境。我本身不是擅長體育的人,但是我相信我一定做得到!

2018/4/16 was a date worth for a memory because it was the beginning of the Cycling trip around Taiwan, parents were there to cheer for us and send us off, which boosted my confidence. However, needless to say the journey wasn’t that relaxing for us, in fact we are exhausted on the first day already.    

During the journey, we encountered numerous slopes, despite it wasn’t steeper than Huacheng Road, we felt the same exact exhaustion due to the long distance. Luckily, rest of the roads were downhill, despite the roads were extremely curved, I felt very relaxing.

    I believed the remaining 11 days I will encounter more challenges, including a place called “Shou-Ka“, which was a devil challenge. I have to be prepared, hopefully I can be able to overcome these challenges. Although I am not an athletic person, I believe that I can do this!

( 心情隨筆校園筆記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=kcbs&aid=111556758