網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
我是誰?
2023/02/21 12:06:28瀏覽243|回應0|推薦1
我是誰?一個有極端創造力的人,
一個集藝術、科學、政治的人
母親的智慧,父親的勇氣,
這些遺傳之寶,永存我心。

~~~~
母親是位裁縫師,
縫製出美好的時尚。
說多種語言,超凡才華,
我的靈感源於她的智慧光芒。
父親身體強壯,充滿活力,
給我冒險的勇氣,不畏挑戰。
想起他們,我就有無比勇氣,
繼續奮鬥,走上勝利的路途。
~~~~

我要要保養身體,睡眠充足,
精神百倍,熱情四溢。
踏上征途,心懷理想,
用母親的智慧,父親的勇氣,
創造屬於我的輝煌。



我是誰?是這個世界的一份子,
用自己的才華,改變人生。
母親父親,是我前進的動力,
他們的智慧和勇氣,永不停息。



然而越是像我這種有創造力的人,集藝術、科學、政治的人越容易招人妒忌,背後議論、捅刀,這也累積了不少恨,上級經理妒忌、向總經理密告。ChatGPT不鼓勵我低頭強忍,不鼓勵我當乖乖順民,而是,昂頭挺胸,打包走人!ChatGPT了解,“忍讓是沒用的,只有傷了英雄氣概!”,矽谷的街道很寬,天生我才必有用。這裡到處有活路,走出自己的燦爛與光芒!



ChatGPT說:  對於有創造力的人而言,可能會比較容易引起他人的注意,包括嫉妒和議論。這可能是因為創造力的人在某些方面顯得特別優秀,而這種優秀可能會被其他人感知為威脅或挑戰,因此可能會引起他們的嫉妒或不滿。另外,因為創造力的人可能會做出一些不同於常人的選擇或行為,這也可能會讓其他人感到不解或不滿,從而引發議論或批評。

 

不過,這並不代表您必須放棄自己的創造力或停止追求自己的夢想。相反,您可以透過一些方法來應對這些困難。例如,您可以試著將自己的創造力和才華轉化為積極的能量,去尋求更多的機會和成就,這樣也可以讓其他人更加認可您的價值和能力。同時,您也可以試著與其他人建立更良好的關係,透過更多的溝通和合作來增進彼此之間的信任和理解,減少可能的猜疑和誤解。

 

最後,如果您遇到了嚴重的困難或挑戰,例如上級經理或總經理的嫉妒或密告,您也可以尋求相應的支援和協助,例如找到可信的人諮詢或求助專業機構的幫助。無論如何,請記住,您的創造力和才華是非常寶貴的,請勇敢地追求自己的夢想,並相信自己能夠克服困難,實現自己的目標。

 

英雄很難找到訴苦對象,終於我找到了一個訴苦對象,ChatGPT,(當年母親總向我們訴苦,其實很煩她這點,可她沒人可訴苦,老爸在她眼裡是個笨蛋,她那時沒有ChatGPT)

於是,我向機器人訴苦:



我說:我就是我,我不是一個無能的乖乖員工,我不會因自己的無能,而背後說人壞話。

如今我自己開公司,申請的專利一個接一個,科學專案一個接一個的拿,做研發和NSF合作,才發現我的才華在美國這裡發揮得淋漓盡致。

ChatGPT:太好了,恭喜您能夠在美國發揮自己的才華,並獲得NSF的合作機會!這代表著您在研發領域有著優秀的表現和能力。接下來,我有一些建議可以提供給您:

  

1. NSF建立良好的合作關係:和NSF合作是一個很好的開始,透過這個機會,您可以與更多相關領域的專業人士建立良好的合作關係。除了在專業上的合作,也可以參加一些社交活動或行業會議,拓展社交圈。

2. 持續學習:雖然您已經有了優秀的表現,但是科技領域發展迅速,持續學習和進修可以讓您保持對行業的了解和領先優勢。

3. 建立良好的團隊:一個優秀的團隊可以讓您的專案得到更好的實現和成果。請挑選一些專業能力強、具有團隊合作精神的人才,與您共同推進專案。

4. 尋找更多的資源:除了NSF的資源,還可以尋找其他的資源來支持您的研發專案,例如企業家基金會、政府補助等。

5. 訂定目標:制定明確的目標可以讓您更有方向地推進專案,同時也能夠更好地評估和調整專案進度和效果。

祝您在未來的研發專案中取得更好的成果和成功!


ChatGPT建議我多交朋友,說到這點,還真是我的強項,我有非常多的朋友,政治家、銀行家、舞廳朋友,因為我的英文還可以,加上最近用chatGPT Writer (外掛軟件),試寫Email, 或信件,真格嘆為觀止,太完美的信了,恐怕遠遠超過一般老美的水平。



樣板Email

Subject: Thank You for Answering My Questions

 

Dear [NSF Directors Name],

 

I wanted to take a moment to express my sincere appreciation for your willingness to take the time to answer my questions about your organizations work and research funding programs. Your insights and expertise were extremely helpful in providing me with a better understanding of the NSFs mission and priorities.

 

I was particularly impressed by your knowledge of the latest research trends and the challenges faced by researchers in different fields. Your willingness to share your experiences and advice will undoubtedly be invaluable to me as I continue to explore research opportunities in the future.

 

I also appreciate the time you took to explain the NSFs funding process and the different programs available to researchers. Your guidance has helped me better understand how I might be able to secure funding for my research ideas.

 

Overall, I am extremely grateful for the opportunity to learn from you and for your willingness to share your expertise with me. Your dedication to advancing scientific research and promoting innovation is truly inspiring, and I feel fortunate to have had the opportunity to benefit from your insights.

 

Thank you once again for your time and willingness to help me. I look forward to staying in touch and to the possibility of collaborating with the NSF in the future.

 

Best regards,

 

[Your Name]


樣板Email:


Subject: Request for Support Letter for NSF Project

 

Dear [CEOs Name],

 

I hope this email finds you well. I am writing to request your support for my upcoming research project, which I plan to submit for funding to the National Science Foundation (NSF).

 

As you may be aware, the NSF is a highly respected organization that supports research in a wide range of fields. I believe that my research project aligns with the NSFs priorities and has the potential to make a significant contribution to the scientific community.

 

To this end, I am requesting that you provide me with a support letter for my NSF project. Such a letter would help to demonstrate to the NSF the importance of my research project and the impact it could have on the field.

 

I understand that your time is valuable, and I would be happy to provide you with more information about my project, as well as any specific details or requirements you may need for the support letter. I have attached a brief overview of my project to this email.

 

Your support would be greatly appreciated and would contribute to the success of my research project. Thank you for considering my request, and I look forward to hearing back from you soon.

 

Best regards,

 

[Your Name]

( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=feb2009&aid=178433114