網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Guns N's Roses-Cat in the Cradle
2008/11/16 23:24:04瀏覽815|回應0|推薦0
 
Cat in the Cradle  Guns N's Roses

A child arrived just the other day 

一個孩子在某日降臨

He came to the world in the usual way

他如一般孩子的方式來到這世界

But there were planes to catch and bills to pay

但我忙著跳上飛機趕場和付一堆帳單

He learned to walk while I was away

我不在的時候他已學會了走路

And he was talking 'fore I knew it 

早在我知道前已會說話

And as he grew, he said :

當他漸漸長大對我說:

I'm gonna be like you, dad   

, 我將來要像你一樣 

You know I'm gonna be like you

你知道我會跟你一樣

*And the cat's in the cradle and the silver spoon

小貓和銀色湯匙獃在搖籃裡

Little boy blue and the man on the moon

小男孩憂傷時, 男人卻還在月球上

When you coming home? dad 

,你什麼時候回來?

I don't know when

我不知道

But we'll have a good time then, son

但我們將會共度一段美好時光,兒子

You know we'll have a good time then

我們會共度一段美好時光

My son turned ten just the other day, he said :

有一天我兒子滿十歲了,他說

Thanks for the ball, dad, come on let's play"

謝謝你送我棒球,爸,我們來玩!

Can you teach me to throw ?

你能教我投球嗎?

I said not today,I got a lot to do我說:"

今天不行,我有事要忙。

He said that's okay他說:"沒關係!

And he walked away but his smile never dimmed

然後走開,依然笑嘻嘻的

It said I'm gonna be like him, yeah

好像說:我將來要像他一樣

You know I'm gonna be like him

我將來要像他一樣

*And the cat's in the cradle and the silver spoon

小貓和銀色湯匙獃在搖籃裡

 Little boy blue and the man on the moon

小男孩憂傷時, 男人卻還在月球上

When you coming home? dad 

,你什麼時候回來?

I don't know when

我不知道

But we'll have a good time then, son

但我們將會共度一段美好時光,兒子

You know we'll have a good time then

我們會共度一段美好時光

Well he came from college just the other day

有一天他從大學回來

So much like a man I just had to say

我只能說他看起來就像個男人一樣

Son I'm proud of you, can we sit for a while?"

孩子,我為你感到驕傲,坐下來談談好嗎?"

He shook his head, and said with a smile

他搖搖頭,笑著說:

What I'd really like, dad, is to borrow the car keys"

爸,我想跟你借汽車鑰匙,

See you later, can I have them please?

待會兒再說,可以借我嗎?

*副歌

I've long since retired, my son's moved away

我已退休多年,兒子也搬出去了

I called him up just the other day

有一天我打電話給他

I said, I'd like to see you, if you don't mind

我說:如果不打擾的話,我想看看你

He said : I'd love to, dad, if I could find the time

他說:我也想啊!爹,但實在抽不出空來

You see my new job's a hassle and the kids got the flu

我的新工作一團糟,孩子又得了流行性感冒

But it's been sure nice talking to you, yeah

但很高興能和你講電話

Sure nice talking to you

很高興能和你聊聊

And as I hung up the phone it occurred to me

掛上電話,我心裡有個念頭

He'd grown up just like me, yeah

他長大後果然像我

My boy was just like me

我兒子就和我一樣

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ella999&aid=2390758