網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
莊周夢蝶~阿瓦隆
2009/08/11 20:31:31瀏覽457|回應0|推薦1
莊子一天做夢夢見自己變成了蝴蝶,夢醒之後發現自己還是莊子,於是他不知道自己到底是夢到莊子的蝴蝶呢,還是夢到蝴蝶的莊子。在這裏,莊子提出一個哲學問題——人如何認識真實。如果夢足夠真實,人沒有任何能力知道自己是在做夢。


Avalon 阿瓦隆
(凱爾特族傳說中的西方樂土島,據說亞瑟王及其部下死後屍體被移往該島)

I want to run but I can’t hide
我想逃脫但是我不能藏躲
The feelings grow inside
這種感覺在我心中激蕩
Love will always find its way
愛最終都會被找到
I want to turn but it’s too late
我想回到過去,但是太晚了
Love will always conquer hate
愛總是能征服恨
Just one kiss and I’m okay
只需要一個吻就夠了
I want you to be my Avalon
我想讓你成為我的阿瓦隆
The sweet unknown
這種甜蜜無人能知
Come on over and take on me
快走近並接納我
I want you to see my Avalon
我想讓你明白我的阿瓦隆
The love has grown
愛意已經產生
From here to eternity
從此將不朽
I never felt this way before
我在之前從來沒有這樣的感受
I’m scared but still want more
此刻我感到恐懼但卻想要得到更多
Love will always find its time
愛最終都會被找到
I’ve been waiting for so long
我已經等待得太久了
For this moment sweet to come
從這一刻開始,甜蜜到來了
Just one kiss and you’ll be fine
僅僅一個吻你就能感受到
I want you to be my Avalon
我想要你成為我的阿瓦隆
The sweet unknown
這樣的甜蜜沒有人能體會到
Come on over and take on me
快快走近並接納我
I want you to see my Avalon
我要讓你明白我的阿瓦隆
The love has grown
愛已經蔓延
From here to eternity
從此到永遠
You’re a mystery
你是一個謎
What you are to me
對我而言
Is everything that I am not
我對一切事物都不知道為何物了
Take me by my hand
請説明我
Oh, make me understand
啊,讓我知道
Make me understand
讓我明白
( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=dcdfdfdg&aid=3216049