網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
misty moon--Mariah Carey
2007/10/09 23:23:19瀏覽238|回應0|推薦3

I see fields of golden flowers,           我看到了一片金黃色的花田,
Shine in the evening Sun,                 在每個夕陽下閃耀,
Above are misty mountains,              在那朦朧的山邊,
It's so beautiful                                是如此美麗.


As the wind caresses my eyes,           微風輕吻著我的雙眼,
Gazing gently at the sky,                  溫柔凝視著天邊,
The Moon inside a halo,                   融化在光暈中的月兒,
It's so beautiful                                是如此美麗.

When I think of all the beauty,          每當我憶起如此美景,
That nature gives to me,                   這渾然天成的美,
From the flowers to the mountains,    從花兒到山景,
It's so beautiful                                 是如此美麗.

There's glory and a wonder,               那榮耀而令人冀盼的想念,
Far wider than the sea,                      比大海還要廣闊,
I say yes to all this loveliness             我好想擁抱這所有的美好,
It's so beautiful                                 因為這一切是如此美麗.

--

很溫暖可愛的一首歌,旁邊的中文是我粗略翻譯的,

會喜歡這首歌,

是因為它彷彿把我帶到了平靜的河堤邊,

清香的草地..涼爽的風、溫柔的夜,

一個人坐在河畔聆聽每一秒的寧靜,

沒有傷感的牽絆,沒有世俗的複雜,

彷彿一切的苦難都已過去。

如此的靜懿撫慰了所有傷懷,

腦海裡的面孔慢慢地模糊,一一消逝;

就算失去  也無所謂了..

( 心情隨筆雜記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=chocaholic&aid=1288332