網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
我的人影
2020/09/27 06:20:41瀏覽9886|回應0|推薦83
我的人影
作者:許其正

更新: 2020-09-26 11:53 PM 大紀元時報文學世界

不知影呀不知影
不知影我的人影和我
是怎樣結緣的?
是在什麼時陣?
是在什麼所在?
是在什麼情形?
為的又是什麼?

他攏嘛和我緊密相隨
當我走向光明
他便在後背推動我
要我加緊腳步
當我背向光明
他便在頭情阻擋我
不予我前去

我兩人就安呢
就安呢呀
緊密相隨,不分不離
只是萬一我若不小心
行入黑暗裡
他便馬上消失
一點兒嘛不躊躇

My Shadow  Hsu ChiCheng

I don’t know, oh, I don’t know
I don’t know my shadow and me
How to form ties of affection?
When did they do?
What place they do?
What situation they do?
And for what they do?

He always close connect with me
When I walk on the road toward light
He pushes me in my back
Wants to hurry my step
When I back to the brilliant
He will bar me in front of me
Never let me walk forwards

Both us do like thus
Do like thus oh
Accompany closely, never depart each other
Only if I pay no attention to
Walk into the dark
He disappeared immediately
Without any hesitation @
( )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=cchwr131949&aid=150987605