網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Air Supply----Making Love Out of Nothing at All
2021/12/10 17:34:52瀏覽1171|回應0|推薦4

這是Air Supply在1983年的作品,在Billboard榜上連續三週排名第二,是這個樂團極為著名的代表作。

時而輕柔悠揚,時而璀璨激昂,豐富而有層次的旋律中,主唱Russell Hitchcock高亢清亮的優雅美聲唱出最動人的情懷,沒有強烈狂熱的舞台表現,就只是收放自如的婉轉高音,便能讓歌曲流露的情感沸騰至最高點,讓人陶醉其中。

是一首優美雋永的抒情經典。

I know just how to whisper
And I know just how to cry
I know just where to find the answers
And I know just how to lie
I know just how to fake it
And I know just how to scheme
I know just when to face the truth
And then I know just when to dream
我知道如何輕聲耳語,我也知道如何哭泣。
我知道哪裡可以找到答案,我也知道如何說謊。
我知道如何偽造作假,我也知道如何計劃圖謀。
我知道何時該面對事實,我也知道何時該做夢。

And I know just where to touch you
And I know just what to prove
I know when to pull you closer
And I know when to let you loose
And I know the night is fading
And I know the times gonna fly
And Im never gonna tell you everything Ive gotta tell you
But I know Ive gotta give it a try
And I know the roads to riches
And I know the ways to fame
I know all the rules and then I know how to breakem
And I always know the name of the game
我知道該如何觸摸妳,我也知道該證明什麼。
我知道何時該將妳拉近一點,我也知道何時該讓妳自由。
我知道夜晚將盡,我知道時間將流逝。
我絕不會告訴妳,我想要告訴妳的所有事。
但是我知道我該試試看。
我知道致富之道,我也知道成名的方法。
我知道所有的規則,我也知道如何打破規則。
我總是知道遊戲的名稱。

But I dont know how to leave you
And Ill never let you fall
And I dont know how you do it
Making love out of nothing at all
然而我不知道如何能離開妳,我絕不會讓妳受傷。
我不知道妳是怎麼做的,讓愛一切成空。

Everytime I see you all the rays of the sun
Are streaming through the waves in your hair
And every star in the sky
Is taking aim at your eyes like a spotlight
The beating of my heart is a drum and its lost
And its looking for a rhythm like you
You can take the darkness at the pit of the night
And turn into a beacon burning endlessly bright
Ive gotta follow it cause everything I know
Well, its nothing till I give it to you
每一次我看見妳,就看到太陽的光芒流瀉在妳的髮梢,
天上的每顆星星,都像聚光燈般照耀著妳的眼睛。
我的心跳像是迷失的鼓,尋找著像妳一樣的節奏。
妳能從夜晚的坑洞裡取出黑暗,將它化為燃燒著無盡光亮的信號燈。
我將跟隨著它,因為我知道所有的一切。
在我將它給妳之前,那不算什麼。

I can make the runner stumble
I can make the final block
And I can make every tackle at the sound of the whistle
I can make all the stadiums rock
I can make tonight forever
Or I can make it disappear by the dawn
I can make you every promise that has ever been made
And I can make all your demons be gone
我能讓跑者跌倒,我能做最後的阻擋,
我能在哨聲響起時,阻擋進攻。
我能讓整個運動場狂熱沸騰,我能讓今晚成為永恆。
或者,我能讓它在黎明前消失。
我能為妳實現所有我曾許過的承諾。
我能為妳驅散所有的惡魔。

But Im never gonna make it without you
Do you really wanna see me crawl
And Im never gonna make it like you do
Making love out of nothing at all
然而沒有了妳,我絕不會去做。
妳真的要看著我在地上匍匐而行?
我絕不會像妳這樣做,
讓愛一切成空。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=170684702