網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
我喜歡的一首歌
2007/06/07 03:16:47瀏覽364|回應3|推薦14

我喜歡的一首歌


 

我從來沒與Kevin分開那麼久,2005年2月16日開始到
同年8月4日這段時間對我來說是最艱困的一段時間!
為了全家的夢想,我們四個人分成在太平洋的兩邊,
其實,我是最依賴家的人,老大又遠在高雄讀大學,
那樣的挑戰,我幾乎食不知味,就在分開的第一天晚上,
不知哪兒來的力氣,整夜不眠不休已打包好我的行李,
準備趕快與先生孩子們聚在一塊兒!
等理智清醒,那還得等上半年呢!
時間頓時變的超慢!超慢!!!心理的無助.....無法用言
語表達,因為心中的夢想.....也要付出代價!
隔天鄰居好友方珥,小杜,熊太太,賴太太,沛然
總會不斷的來噓寒問暖,記得隔天小杜拿了幾本書(吳淡如
系列)創造經營自己還有有氧健康操CD,她顯然知道我是
那麼的孤單,我抱著她痛哭了一場!百感交集!!!
幸好,回到學校,校長,同仁們都很關照,尤其幾個好友們
總是倆肋插刀,盡所能的幫助我! 在此,我要衷心的說聲
感謝!謝謝你們給我無數的溫暖與支持!
這首歌伴我走過這艱辛的半年,歌詞是孩子們特別寄給我的,
我的倆個女兒們貼心的沒話說!她們最了解老媽了.....!!!
Artist: BLUE
Album: All Rise
Title: Back Someday

When you're alone
I want you to know
I'll be back some day
When you're alone
I want you to know
I'll be back some day

It's time for me to have
To go away for so long
To make our own paradise
But dreams don't come easy
You've gotta believe me
You know this deep inside

But it's not long now
Till I'm on my way
I keep wishing
Tomorrow was yesterday
You're my everything
That won't disappear
Girl you've got
Nothing to fear

If you're alone
I want you to know
I'll be back someday
Don't you ever let go
Baby, hold tight through
The cold lonely night
Just wait for me
Till I get home
When you're on your own
I want you to know
I'll be there for you
I could never let go
I realise that
You want me to stay
But hold on
I'll be back someday
Be back someday, someday.

When I return
I wanna see
This beautiful baby
Who's still loving me
With tears in her eyes
But a smile on her face
Impatiently we'll embrace

But it's not long now
Till I'm on my way
I keep praying
Tomorrow was yesterday
You're my everything
That won't disappear
Girl you've got
Nothing to fear

If you're alone
I want you to know
I'll be back someday
Don't you ever let go
Baby, hold tight through
The cold lonely night
Just wait for me
Till I get home
When you're on your own
I want you to know
I'll be there for you
I could never let go
I realise that
You want me to stay
But hold on
I'll be back someday

And when I go
I'll be loving you still
Baby you will never know
Just how lonely I'll feel
You know
I really gotta go
But I wish I could stay
Hold on, just hold on
I'll be back

If you're alone
I want you to know
I'll be back someday
Don't you ever let go
Baby, hold tight through
The cold lonely night
Just wait for me
Till I get home
When you're on your own
I want you to know
I'll be there for you
I could never let go
I realise that
You want me to stay
But hold on
I'll be back someday


 

2005年2月到7月這段時間,

我最喜歡唱,最喜歡聽的一首歌!

( 休閒生活旅人手札 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=LiLiBedAndBreakfast&aid=1009419

 回應文章

李四
等級:8
留言加入好友
我雞婆
2007/10/11 06:49

找不到好的MV,聽聽音樂就好了,影片不用看了。

Li-Li(LiLiBedAndBreakfast) 於 2007-10-12 01:34 回覆:

感謝妳幫我很大的忙! 我感動得快哭出來了.......,

回想從前那段日子,是如何熬過的........, 這首歌道盡了我的心聲!

人生呀!有時候是那麼的脆弱與艱難.......,

幸好週遭幸運的遇到如妳這般Nice的好朋友,即使未曾謀面,依然令我感動

與珍惜!

謝謝你!!!

P.S. 影片也很有意思喔!

Best Regards

Li-Li


Li-Li
等級:7
留言加入好友
可惜!我還不會PO!
2007/06/08 01:18

這首歌旋律跟我當時的心情是非常有共鳴!

每天開車去上班途中一定播放這首歌!

有支持我的一股力量,

Keep Going!


傑玉
等級:8
留言加入好友
可惜
2007/06/07 11:57
好溫馨   有動人的歌詞    可惜 聽不到聲音  
Li-Li(LiLiBedAndBreakfast) 於 2007-10-12 01:50 回覆:

Dear 傑玉,

現在可以與你分享這首歌了!

好友李四已經幫我PO這首曲子,真是感謝!

與你們一起分享喔!

Li-Li