網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
I've never been to me 從不曾屬於自己
2005/09/19 10:08:09瀏覽4|回應0|推薦0

I've never been to me (從不識自己)

Hey lady, you, lady, cursing
at your life
女士, 妳或許曾詛咒自己的人生


You're a discontented
mother and a regimented wife
妳是不滿現狀的母親, 受到控制的妻子


I've no doubt 
you dream about the things you'll never do
無疑地, 妳想去做妳永遠無法做的事


But I wish someone had talked to me like I wanna talk to you
但我希望曾有人告訴我, 我想告訴妳的話

I've been to Georgia and California, anywhere I could run

我曾到過喬治亞州和加州, 任何我可以馳騁的地方

Took the hand of a preachman and we made love in the sun
牽著牧師的手, 在陽光下歡愉

But I ran out of places and friendly 
faces
但我走遍各地, 看盡友善的臉孔


Because I had to be free
因為我要自由自在

I've been to paradise
, but I've never been to me
我到過天堂, 卻從來不識我自己


Please lady, please, lady, don't just walk away
求求妳, 女士, 別走開

Cause I have this need to tell you why I'm all alone
today
因為我必須告訴妳, 為何至今我仍孤單一人


I can see so much of me still living in your eyes
在妳眼裡可以看到當年的我

Won't you share
  a part of a weary heart that has lived a million  lies


可願意讓我分擔妳那經歷無數謊言後疲憊的心

I've been to Nice and the isle
of Greece
我到過尼斯和希臘小島

While
  I sipped champagne on a yacht


在遊艇上啜飲著香檳

I moved
like Harlow in Monte Carlo and showed 'em what I've got
我就像蒙地卡羅的哈洛展現我的本領給他們看


I've been undressed 
by kings
我曾與國王們纏綿


And I've seen some things that a woman ain't supposed 
to see
我見識過女人不該看的事物


I've been to paradise

我到過天堂

But I've never been to me
卻從來不識我自己

(spoken)

Hey, you know what paradise
is? It's a lie
, 妳曉得什麼是天堂嗎? 那是個謊言

A fantasy
we create about people and places  as we'd like them to be
一個我們對人和地的憧憬, 所編造出來的幻想


But you know what truth is?
但你知道真相為何嗎?

It's that little baby you're holding
,
就是妳抱著的嬰兒


And it's that man you fought 
with this morning,
也是妳今早跟他吵架的那個男人


the same one you're going to make love with tonight
今晚要和他做愛的同一個人

That's truth, that's love
那就是真相, 那就是愛

Sometimes I've been to crying for unborn
  children
有時我會哭泣, 為了那個尚未出生

that might
  have made  me complete 
可能讓我的人生完整的孩子


But I, I took 
the sweet life
然而我, 我選擇甜蜜的人生


And never knew I'd be bitter 
from the sweet
從不知我會變得如此痛苦


I spent
  my life exploring  the subtle whoring
我一生都過著放蕩的生活


that cost 
too much to be free
自由的代價太高


Hey lady, I've been to paradise


女士, 我到過天堂

But I've never been to me
卻從來不識我自己

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=KOJOVIAN&aid=12714606